اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اجرایی همایش علمی، پژوهشی طب ‌الرضا:

44 هزار حدیث درباره طب سنتی و اسلامی موجود است

خبرگزاری فارس: دبیر اجرایی همایش علمی، پژوهشی طب ‌الرضا گفت: امروز پس از گذشت 33 سال از عمر انقلاب، یک انقلاب اساسی در زمینه طب سنتی و اسلامی ایران رخ داده و فعالان در این عرصه با آزادی بیشتری در زمینه طب سنتی فعالیت می‌کنند.

44 هزار حدیث درباره طب سنتی و اسلامی موجود است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام محمدحسین ناظریان در همایش علمی، پژوهشی طب‌ الرضا اظهار کرد: در حال حاضر نگرش‌ها در جمهوری اسلامی ایران نسبت به طب سنتی و اسلامی به میزان بسیاری تغییر کرده و متحول شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر طب سنتی و اسلامی همانند گذشته نیست، ادامه داد: در گذشته فعالیت افراد در زمینه طب سنتی و اسلامی با محدودیت‌های بسیاری مواجه بود، اما امروز مطب‌ها با آزادی می‌توانند در زمینه طب سنتی فعالیت کنند.

دبیر اجرایی همایش علمی، پژوهشی طب‌ الرضا تصریح کرد: امروز پس از گذشت 33 سال از عمر انقلاب، یک انقلاب اساسی در زمینه طب سنتی و اسلامی ایران رخ داده است.

وی با تاکید بر اینکه طی سال‌های گذشته محدودیت‌ها و سختی‌های بسیار مانع از رشد و توسعه طب سنتی و اسلامی در کشور شده است، اضافه کرد: حدود 44 هزار حدیث در کتاب‌های مختلف در زمینه طب سنتی و اسلامی وجود دارد و تمام مردم باید از وجود چنین طبی در راستای درمان بیماری‌های مختلف آگاه شوند.

ناظریان با اشاره به اینکه جایگاه طب سنتی و اسلامی باید در سطح کشور و در میان اقشار مختلف جامعه احیا شود، تاکید کرد: همچنین کشور باید برای توسعه و احیای این نوع طب اقدامات بسیاری را انجام بدهد و فرهنگ‌سازی در زمینه طب سنتی و نشر معارف اسلامی از مهم‌ترین اهداف برگزاری این همایش محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه بالاترین آمار سرطان‌ها به استان اصفهان اختصاص دارد، افزود: نخستین داروی گیاهی ضد سرطان نیز در قالب قرص در استان اصفهان ساخته شده است.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول