اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار فریدونشهر:

فریدونشهر مشکل کمبود پزشک دارد

خبرگزاری فارس: فرماندار فریدونشهر گفت: فریدونشهر مشکل کمبود پزشک دارد و پزشکان اعزامی پس از مدتی به دلیل عدم مزایای سختی کار از این شهرستان می‌روند.

فریدونشهر مشکل کمبود پزشک دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مهدی سلیمی در حاشیه نشست خبری خود به مشکل کمبود پزشک در شهرستان فریدونشهر و روستاهای اطراف اشاره و اظهار کرد: برخی از روستاهای این شهرستان همچون حیران، شش ماه از سال را به دلیل برودت هوا بدون ارتباط هستند و ساکنان آن در روستا حبس می‌شوند.

وی افزود: راه عبور و مرور به این روستا عملاً با خودرو امکان‌پذیر نیست و با چهارپایان نیز با مدت طولانی همراه است.

فرماندار فریدونشهر تصریح کرد: پزشکانی که به این منطقه اعزام می‌شوند با توجه به شرایط کاری سختی که دارند از مزایای بیشتر برخوردار نیستند و همانند سایر پزشکان در شهرستان‌های دیگر که امکانات رفاهی خوبی دارند، حقوق می‌گیرند.

وی ادامه داد: پزشکی که در فریدونشهر به روستاهای صعب‌العبور برای درمان بیماران می‌رود نباید حقوقی مساوی با سایر پزشکان داشته باشد و باید برای میل و رغبت بیشتر مزایایی مضاعف دریافت کند.

سلیمی با اشاره به اینکه پزشکان در این شهرستان نمی‌مانند و پس از مدتی از این شهرستان می‌روند، افزود: در فریدونشهر هشت پزشک داشتیم که دو پزشک دیگر حاضر به ادامه خدمت در این شهرستان نشدند و این در حالی است که این شهر حداقل به 17 پزشک عمومی نیاز دارد.

فرماندار فریدونشهر از متولیان دانشگاه علوم پزشکی درخواست کرد برای وضعیت درمان شهرستان و ماندگاری پزشکان اقدام کنند.

وی با تاکید به اینکه این شهرستان برخی دستگاه‌های تخصصی پزشکی را دارد اما پزشک ندارد، گفت: پزشک متخصص در این شهرستان کم است اما اعزام پزشکان عمومی نیز مشکل را تا حدودی بر طرف می‌کند.

سلیمی تصریح کرد: روستای برف‌انبار فریدونشهر سه روز در هفته پزشک دارد و اگر کسی بیمار شود باید به شهرستان‌های مجاور مراجعه کند.

وی همچنین مشکل کمبود معلم برای روستاهای دور دست این شهرستان را از دیگر مشکلات نیروی انسانی این شهرستان برشمرد و گفت: معلمان هم حاضر نمی‌شوند همانند شهرستان‌های برخوردار همچون خمینی‌شهر و نجف‌آباد دستمزد بگیرند اما به روستاهای محروم و محصور بسیار سرد و صعب‌العبور بروند.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول