اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کارگروه اشتغال آمل مطرح شد‌

عدم پاسخگویی مسئولان درباره کمبود پزشک طب کار در مازندران

خبرگزاری فارس: اعضای کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری آمل نسبت به عدم پاسخگویی دانشگاه علوم پزشکی مازندران نسبت به کمبود پزشک طب کار در استان انتقاد کردند.

عدم پاسخگویی مسئولان درباره کمبود پزشک طب کار در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، ظهر امروز در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان آمل کمبود پزشک طب کار بار دیگر در دستور کار قرار گرفت.

این دستور جلسه که درجلسات دیگر این کارگروه نیز بررسی شده بود بار دیگر مورد انتقاد مسئولان شهرستان و صنعتگران قرار گرفت.

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان آمل در این جلسه با اشاره به اینکه تعداد پزشکان طب کار در مازندران کافی نیست، بیان کرد: برای 50 هزار نیروی کار شاغل در واحدهای تولیدی و صنعتی وجود سه پزشک طب کار مشکلاتی را ایجاد کرده است.

محمد رمضانی با تاکید بر اینکه مشکل دیگر در ارائه گواهی سلامت به کارگران است، افزود: این گواهی که از سوی پزشکان طب کار صورت می‌گیرد حالت صوری دارد و پزشک تنها امضا کننده است.

عضو هیات مدیره شهرک‌های صنعتی مازندران نیز با بیان اینکه در دستورالعمل اجرایی وزارت بهداشت جزییات بکارگیری این پزشکان بیان شده است، یادآور شد: براساس این دستورالعمل علوم پزشکی موظف است در پایان دی ماه هر سال آگهی جذب پزشک طب کار منتشر کند.

مسعود رضوی با اعلام اینکه بیش از دو سال است که این امر مورد بی‌توجهی دانشگاه علوم پزشکی قرار می‌گیرد، تصریح کرد: شبکه بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی به راحتی می‌تواند با اعلام یک فراخوان این مشکل را رفع کند ولی معلوم نیست کمیته بررسی این موضوع در استان چرا در این زمینه پاسخگو نیست.

وی گفت: با این کمبود، شبکه بهداشت کوچک‌ترین مشکل بهداشتی را برای واحدهای صنعتی سخت‌گیری می‌کند و آنان را به مقامات قضایی معرفی می‌کند.

معاون فرماندار آمل نیز در سخنانی با بیان اینکه از سال گذشته چندین جلسه عمومی و اختصاصی برای رفع این مشکل برگزار کردیم، افزود: تعداد شاغلین واحدهای صنعتی آمل به نسبت شهرهای دیگر مازندران بیشتر است در حالی که در مازندران تنها سه پزشک طب کار وجود دارد.

جعفر رسولی بیان کرد: تعدادی از این پزشکان نیز در شهرهای دیگر حضور دارند و نمی‌توانند پاسخگوی نیاز شهرستان باشد.

وی با تاکید بر اینکه در سال حمایت از تولید ملی نمی‌توانیم اجازه دهیم برای عدم پاسخگویی یک نهاد واحدهای صنعتی سردرگم باشند، گفت: از واحدهای صنعتی خواستیم طبق روال گذشته به فعالیت خود ادامه دهند تا این سهل‌انگاری را به مسولان بالادست انتقال دهیم.

انتهای‌پیام/ش20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول