اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر هیئت ورزش‌های موتورسواری و اتومبیلرانی قم:

نخستین رقابت کارتینگ قهرمانی کشور در قم آغاز شد

خبرگزاری فارس: دبیر هیئت ورزش‌های موتورسواری و اتومبیلرانی استان قم از آغاز نخستین رقابت قهرمانی کارتینگ کشور در قم خبر داد.

نخستین رقابت کارتینگ قهرمانی کشور در قم آغاز شد

سیدمهدی صالحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: کارتینگ یکی از رشته‌های زیر مجموعه فدراسیون ورزش‌های موتورسواری و اتومبیلرانی و هیئت‌های استانی این رشته است و با راه‌اندازی پیست آن در قم، نخستین بار رقابت‌های کشوری این رشته نیز در قم برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: مسابقه کارتینگ نوعی از ورزش موتوری با خودروهای چرخ‌باز است که این‌گونه خودروهای چهارچرخه کوچک و چرخ باز، کارت نام دارند که در سراسر کشور طرفداران و علاقمندان زیادی را جذب خود کرده‌اند.

دبیر هیئت ورزش‌های موتورسواری و اتومبیلرانی استان قم اضافه کرد: با ماشین‌های کارت معمولاً در مسیرهای کارت‌سواری که در مقیاسی کوچک نسبت به بزرگراه‌های واقعی ساخته می‌شوند مسابقه داده می‌شود، ضمن اینکه کارتینگ معمولاً به عنوان قدم اول در مسیر رسیدن به ورزش‌های پرخرج‌تر خودروی سواری به شمار می‌آید.

وی ابراز داشت: اگر مسیرگاه کارتینگ درون یک ساختمان باشد به این نوع کارتینگ، کارتینگ سرپوشیده گفته می‌شود اما در حال حاضر با راه‌اندازی نخستین پیست کارتینگ روباز میزبان رقابت‌های کشوری این رشته نیز هستیم.

صالحی با اشاره به تعامل نزدیک این هیئت با فدراسیون ورزش‌های موتورسواری و اتومبیلرانی کشورمان، عنوان داشت: در دو سه سال اخیر با جدیت تلاش کرده‌ایم که موتوسواری و اتومبیلرانی به جایگاه واقعی خود برسند و از این به بعد برای کارتینگ نیز وظیفه سنگینی داریم.

وی بیان داشت: نکته مهم و قابل توجه در خصوص رشته ورزشی کارتینگ این است که این رشته در بین مردم و علاقمندان به ورزش علاوه بر جنبه رقابتی از نظر تفریحی بودن نیز طرفداران زیادی دارد و می‌تواند رونق بسیار خوبی در قم به دست بیاورد.

دبیر هیئت ورزش‌های موتورسواری و اتومبیلرانی استان قم در ادامه با اشاره به بهره‌برداری از نخستین پیست کارتینگ در قم ابراز کرد: نخستین پیست کارتینگ شهر قم با نام پرشین به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش رسماً به بهره‌برداری می‌رسد.

وی خاطر نشان کرد: این پیست با همکاری و تعامل نزدیک سه ارگان یعنی بخش خصوصی، اداره کل ورزش و جوانان استان قم و شهرداری قم احداث شده و آماده بهره‌برداری است تا مردم و شهروندان ورزش‌دوست قمی از آن بهره ببرند.

صالحی یادآور شد: به همین منظور یک دوره مسابقه کارتینگ رنتال با حضور شرکت‌کنندگانی از سراسر کشور به میزبانی استان قم از امروز در دهکده ورزشی پرشین بوستان غدیر قم آغاز می‌شود و تا جمعه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ع20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول