اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران:

رتبه جهانی ایران در زمینه استاندارد 3 رده ارتقا پیدا کرد‌

خبرگزاری فارس: مدیرکل نظارت بر اجرای استاندارد و صنایع غیرفلزی، غذایی و بهداشتی سازمان ملی استاندارد ایران گفت: رتبه جهانی کشور ایران در زمینه فعالیت‎های استاندارسازی با سه رتبه افزایش از جایگاه 32 به 29 در بین کشورهای عضو ایزو ارتقا پیدا کرده است.

رتبه جهانی ایران در زمینه استاندارد 3 رده ارتقا پیدا کرد‌

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان غلامرضا امینی در همایش گرامیداشت روز استاندارد که در سالن شرکت گاز استان برگزار شد اظهار داشت: تا پایان سال 1390 حدود 13 هزار و 500 استاندارد ملی در زمینه‎های مختلف تدوین شده است.

وی در خصوص جایگاه ایران در زمینه کسب استانداردها تصریح کرد: کسب رتبه اول کشورهای عضو اکو، کسب رتبه دوم کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی، حضور فعال در 206 کمیته فنی بین‎المللی و ناظر در بیش از 100 کمیته، تدوین 14 عنوان استاندارد جهانی و 38 عنوان در دست تدوین است که اگر این ظرفیت‎ها به‌کارگیری نشود ظلم بزرگی به بخش اقتصادی است.

مدیرکل نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران در خصوص کمیته ملی تدوین استانداردهای نانو ابراز داشت: استانداردهای نانو متعلق به 45 کشور جهان است که ایران یکی از این کشورهاست.

امینی خاطر نشان کرد: به منظور حمایت از تولیدات صنعتی داخلی و حفظ حقوق مصرف‌کنندگان تمام کالاهای صنعتی وارداتی به کشور باید به تایید مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران برسد که در غیر این صورت توزیع آنها ممنوع خواهد شد همچنین تمام تولیدات صنعتی داخلی نیز باید از استانداردهای لازم برخوردار باشند.

وی با بیان اینکه 83 هزار واحد صنعتی فعال در کشور وجود دارد یادآور شد: استان گلستان نیز با استفاده از ظرفیت‎ها توانسته 57 درصد فعالیت‎های خود را در این زمینه افزایش دهد.

مدیرکل نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران ابراز داشت: تعداد واحدهای نظارت سازمان 20 هزار و 200 است و 62 هزار و 800 واحد نیز باید تحت نظارت قرار بگیرد.

امینی از ساماندهی، شناسایی و ارائه کد به 4 هزار و 326 واحد تولیدکننده خبر داد و خاطر نشان کرد: تعداد 2 هزار و 500 شهر بازی در کشور بازرسی شدند همچنین بازرسی از ساختمان‎های نوساز و قدیمی نیز در حال انجام است.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول