اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با برگزاری مسابقه کتابخوانی

دانشجویان چهارمحال و بختیاری واجب فراموش شده را زنده کردند

خبرگزاری فارس: فرمانده بسیج دانشجویی سپاه چهارمحال و بختیاری از برگزاری مسابقه کتابخوانی با عنوان واجب فراموش شده در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در این استان خبر داد.

دانشجویان چهارمحال و بختیاری واجب فراموش شده را زنده کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، فریدون طاهری بعدازظهر امروز در جمع کارکنان سپاه این استان، اظهار داشت: ترویج مطالعه کتاب در بین دانشجویان و همچنین کاربردی کردن فریضه امر به معروف و نهی از منکر از مهم‌ترین اهداف برگزاری مسابقه کتابخوانی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در این استان است.

وی افزود: در این مسابقه از کتاب واجب فراموش شده شامل گزیده‌هایی از بیانات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، امام خامنه‌ای (مدظله العالی) در رابطه با امر به معروف و نهی از منکر سئوال طرح شده است.

طاهری با بیان اینکه امر به معروف و نهى از منکر یک واجب مهم اسلامى است، گفت: امروزه امر به معروف و نهی از منکر هم شناخت کافى در مورد آن وجود ندارد و هم به طور شایسته مورد توجه قرار نگرفته است.

مسئول بسیج دانشجویی سپاه چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در جامعه اسلامى ایران با این که قرآن و احکام در درجه اول اهمیت قرار دارند، باز هم این اصل مهم مورد کم‌مهرى و غفلت واقع شده است و توجه کافى بدان نشده است.

وی تصریح کرد: بر همین اساس رهبر معظم انقلاب اسلامى حضرت آیت‌الله خامنه‌اى(مدظله العالى) در مورد این واجب بیانات مهم ایراد فرموده و در جلسات متعدد همه افراد جامعه را به این امر مهم و توجه به این واجب را توصیه کرده‌اند.

طاهری با اشاره به ضرورت و اهمیت امر به معروف و نهى از منکر در جامعه، گفت: انسان موجودى است اجتماعى که سرنوشتش با سرنوشت جامعه‌اى که در آن زندگى مى‌کند ارتباط دارد، سود و زیان کارهایى که از انسان سر مى‌زند هم به خود او باز مى‌گردد و هم در جامعه تاثیر دارد.

وی بیان داشت: بى‌توجهى نسبت به اعمال و رفتار دیگران و سرنوشت دیگران در واقع بى‌اعتنایى به سرنوشت خویش است و اگر فساد و گناه و فحشا و منکر در جامعه شیوع یابد، آثار نامطلوب آن دامنگیر همه افراد خواهد شد و حتى مومنان و پارسایان نیز از شعله آن در امان نخواهند ماند.

انتهای پیام/ع20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول