اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عصر امروز صورت گرفت

تشییع پیکر پاک سردار شهید لکزایی در زاهدان

خبرگزاری فارس: مسئول روابط عمومی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: عصر امروز، پیکر پاک و مطهر سردار شهید حبیب لکزایی بر روی دستان مردم شیعه و سنی زاهدان تشییع شد.

تشییع پیکر پاک سردار شهید لکزایی در زاهدان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، عصر امروز پیکر پاک و مطهر سردار شهید حبیب لکزایی از ایثارگران و جانبازان هشت سال دفاع مقدس بر روی دستان خیل عظیمی از مردم زاهدان اعم از شیعه و سنی از میدان آزادی به طرف مسجد جامع زاهدان تشییع شد.

محمد دشتی‌زاده در حاشیه مراسم تشییع شهید لکزایی اظهار داشت: پیکر سردار شهید با حضور گسترده مردم استان و به ویژه مردم همیشه در صحنه و ولایی شهرستان زاهدان به طرز باشکوهی تشییع شد.

وی افزود: همچنین مراسم تشییع و تدفین شهید فردا پنج‌شنبه ساعت 7:30 صبح از مصلای المهدی(عج) شهرستان زابل به طرف گلزار شهدای حضرت رسول اکرم(ص) شهر ادیمی انجام می‏‌شود و سرانجام پیکر این پاسدار بصیر و شجاع در جوار مزار فرزند شهیدش مهمان خواهد شد.

مسئول روابط عمومی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان بیان کرد: «سردار سرتیپ دوم پاسدار حبیب لک‏زایی» که جانباز 73 درصد بود پس از 24 سال تحمل رنج و مرارت جراحت‏‌های دوران دفاع مقدس روز گذشته در تهران به لقاء‌الله پیوست و به همسنگرانش ملحق شد.

دشتی‌زاده ادامه داد: وی که در سال 1367 در منطقه عملیاتی «شلمچه» مجروح و به افتخار جانبازی نائل شده بود با شدت‌گرفتن عوارض ناشی از صدمات مذکور، روز گذشته به بیمارستان بعثت تهران منتقل شد.

وی تصریح کرد: وی از ناحیۀ چشم، سر، پا، گلو، پهلوی چپ و پهلوی راست مجروحیت داشت و بدنش دارای بیش از 60 ترکش بود متأسفانه تدابیر درمانی مؤثر واقع نشد و وی ظهر امروز دیروز در سالروز شهادت غریب بغداد امام جوادالائمه (ع) به ملکوت اعلی پیوست.

حبیب لک‏زایی در سال 1358 وارد سپاه پاسداران شد و تاکنون در سمت‌های جانشین و فرمانده سپاه شهرستان زابل، معاون هماهنگ‌کننده سپاه سلمان، جانشین سپاه سلمان، رئیس هیئت امنای گلزار شهدای حضرت رسول اکرم(ص) شهر ادیمی، دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان و "مدیرعامل بنیاد حضرت مهدی موعود سیستان و بلوچستان انجام وظیفه کرد.

سردار لکزایی در نیمه شعبان امسال نیز در همایش بین‌المللی دکترین مهدویت به عنوان «فعال مهدوی» مورد تقدیر قرار گرفت.

این پدر شهید، در طول سال‏‌های خدمت خود، رسیدگی مجدانه به خانواده شهدا و ایثارگران را در کارنامه خود به یادگار گذاشت و اینک در فاصله یک روز مانده به سالگرد «شهدای وحدت سیستان و بلوچستان» به جمع یاران و فرزند شهیدش پیوست.

در مراسم تشییع این شهید بزرگوار اقشار مختلف اعم از مسئولان استانی، روحانیون، علما، دانشجویان، کسبه، اصناف مختلف و مردم شیعه و سنی استان و شهر زاهدان حضور داشتند.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول