به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، مصطفی عبدالکریمی اظهار کرد: با ایجاد سیستم الکترونیکی مدیریت پرونده قضایی CMS میزان مراجعات به شعب دادگستری قزوین حدود 10 درصد کاهش یافته که CMS مخفف سیستم مدیریت پرونده قضایی است که در این سیستم اطلاعات پروندهها نگهداری میشود.
وی افزود: سیستم مدیریت پرونده قضایی یک بانک اطلاعاتی جامع است که سعی شده به واسطه این سیستم، تمامی امور به صورت مکانیزه صورت گیرد.
معاون توسعه و برنامهریزی دادگستری استان قزوین بیان کرد: ثبت پرونده، صدور ابلاغیه، تعیین وقت، صورت جلسه و دستورات صادره قضایی در سیستم ثبت شده تا امور ارباب رجوع راحتتر انجام شود و پاسخگویی به آنها نیز با سرعت صورت گیرد.
عبدالکریمی اضافه کرد: استفاده از سیستم CMS از سال 86 در استان قزوین آغاز شده و قبل از استفاده این سیستم بانک اطلاعاتی وجود داشت ولی بانک اطلاعاتی CMS جامعتر و کاملتر نسبت به بانکهای اطلاعاتی گذشته است و در سیستم جدید تمامی اقدامات از جمله اخطاریه و حتی متن رأی نیز گنجانده میشود.
وی با اشاره به نقش CMS در کاهش میزان مراجعات مردمی به شعب دادگستری اعلام کرد: میزان مراجعات مردمی به میزان اطلاعات مراجعان از این سیستم و استفاده از آن بستگی دارد و به محض اینکه فردی وارد دادگستری شده و شکواییه و دادخواست ارایه میدهد، رسید پرونده به وی داده میشود.
معاون توسعه و برنامهریزی دادگستری استان قزوین ادامه داد: در این رسید یک شماره 16 رقمی به عنوان شماره پرونده و یک رمز شخصی وجود دارد که افراد میتوانند با استفاده از دو شماره مذکور اطلاعاتی در خصوص روند پرونده خود از طریق سایت CMS کسب کنند.
عبدالکریمی یادآور شد: با توجه به اخذ شماره تلفن همراه مراجعهکننده، اقدامات صورت گرفته در خصوص پرونده فرد، مرحله به مرحله برای وی پیامک میشود و این اطلاعرسانی از طریق پیامک، کاهش مراجعات را به دنبال داشته و میتوان گفت که میزان مراجعات به شعب حدود 10 درصد کاهش یافته است.
انتهای پیام/ب30/پ3003