اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان سینمایی:

20 درصد سینماهای ایران دیجیتالیزه است

خبرگزاری فارس: معاون سازمان سینمایی گفت: 20 درصد سینماهای ایران دیجیتالیزه هستند و تا سال آینده به 50 درصد افزایش می‌یابد.

20 درصد سینماهای ایران دیجیتالیزه است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سید علیرضا سجاد‌پور ظهر امروز در حاشیه آیین اختتامیه بیست و ششمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان کرمان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سینمای جهان آرام آرام از سلولز بودن و کپی‌های بزرگ به سمت دیجیتالیزه شدن پیش می‌رود و این امر طی سه سال گذشته در ایران نیز آغاز شده است.  

وی با بیان اینکه 20 درصد سینمای ایران دیجیتالیزه هستند، ابراز داشت: اگر از سه سال پیش این مسیر را آغاز نکرده بودیم در شرایط کنونی تحریم‌ها به طور قطع اکران فیلم‌های ما آسیب می‌دید.

سجادپور عنوان کرد: امروز 20 درصد سینمای ایران دیجیتالیزه است در حالی که تا پایان سال جاری 25 درصد و تا سال آینده 50 درصد سینمای ایران دیجیتالیزه می‌شود.

وی تولید و اکران را دو امر مهم در مضاعف شدن اهمیت موضوع دیجیتالیزاسیون نام برد و افزود: در بخش اکران، مباحث امنیتی از جمله نگرانی از کپی‌برداری و ایجاد بازار سیاه وجود داشت که با این فرآیند نگرانی‌ها رفع می‌شود.

سجادپور با اشاره به اینکه نیمی از تولیدات سینمای ایران دیجیتالی تهیه شده است، تصریح کرد: فیلم کلاه قرمزی که بیش از نیمی از آن دیجیتالی کار شده گواه این ادعا است و این فرآیند به طور جدی دنبال می‌شود.

وی در مورد راه‌اندازی فضای مجزا برای سینمای کودک ابراز داشت: این مسئله مخالفان و موافقانی دارد، اما سینمای کودک به شرطی دارای پاتوق ثابت می‌شود که از رونق برخوردار باشد.

سجادپور گفت: در صورت علاقه و استقبال از این مطلب بخش خصوصی می‌تواند پردیس‌های سینمایی را به این امر اختصاص دهند تا در صورت رونق کم، فضا دچار آسیب نشود. 

وی خاطرنشان کرد: در مرحله نخست باید اکران فیلم کودک را پررونق کرد و بعد پاتوق را ایجاد کرد، زیرا در این صورت بخش خصوصی خود متمایل به ایجاد پاتوق می‌شود. 

انتهای پیام/ع20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول