اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اداره جهاد کشاورزی آوج:

90 درصد مزارع آوج زیر پوشش کشت مکانیزه هستند

خبرگزاری فارس: مدیر اداره جهاد کشاورزی آوج گفت: بیش از 90 درصد از مراحل مختلف کشت و برداشت محصولات زراعی در این شهرستان به صورت مکانیزه است.

90 درصد مزارع آوج زیر پوشش کشت مکانیزه هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از آوج، محمد افتخاری عصر امروز در جلسه کارگروه بخش کشاورزی شهرستان آوج با اشاره به آغاز برداشت محصول سیب از باغ‌های بخش مرکزی و دیگر بخش‌های این شهرستان اظهار کرد: در حال حاضر 700 هکتار از باغ‌های این شهرستان زیر کشت محصول سیب هستند.

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان آوج اضافه کرد: بیش از 200 هکتار از مجموع این باغ‌ها نهال بوده که فعلا هیچگونه برداشتی از آنان توسط کشاورزان آوجی صورت نمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه از هر هکتار باغ‌های سیب در شهرستان آوج بیش از 25 تن از این نوع محصول برداشت می‌شود، عنوان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم در سال جاری با کمک کشاورزان بیش از 12 هزار و 500 تن محصول سیب از باغ‌های شهرستان آوج برداشت شود.

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان آوج با اشاره به توسعه عرصه کشت و برداشت محصولات کشاورزی در این شهرستان عنوان کرد: بیش از 90 درصد محصولات زراعی این شهرستان به صورت مکانیزه کاشت و برداشت می‌شوند.

وی عنوان کرد: رسیدگی به باغ‌ها و مزارع و سرکشی از آنها به صورت مداوم عامل پیشرفت و تولید بیشتر در شهرستان آوج است.

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان آوج ادامه داد: تاکنون جلسات و نشست‌های متعددی پیرامون برنامه‌های جهاد کشاورزی با کشاورزان و فعالان این عرصه در شهرستان آوج برگزار شده که با استقبال بسیار خوبی نیز روبه‌رو شده است.

افتخاری با بیان اینکه ضعف‌یابی و رسیدگی به دغدغه‌های کشاورزی در دستور کار این اداره قرار دارد، افزود: امیدواریم که حمایت‌های مسئولان از حوزه کشاورزی آوج افزایش یابد.

وی با اشاره به افزایش برداشت صیفی‌جات در این شهرستان خاطرنشان کرد: تمام بخش‌های کشاورزی در شهرستان آوج با جدیت مشغول به فعالیت هستند.

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان آوج بیان کرد: در حوزه تأمین اعتبارات بخش کشاورزی نیز اقدامات خوبی در این شهرستان به انجام رسیده است.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول