اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی مجمع نمایندگان استان اردبیل اعلام کرد

نشست کارساز مجمع نمایندگان و استاندار با معاون اول رئیس جمهور

خبرگزاری فارس: سخنگوی مجمع نمایندگان استان اردبیل از نشست کارساز مجمع نمایندگان استان اردبیل و استاندار با معاون اول رئیس جمهور برای حل مشکلات استان اردبیل خبر داد.

نشست کارساز مجمع نمایندگان و استاندار با معاون اول رئیس جمهور

کمال‌الدین پیرمؤذن دقایقی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تشریح نتایج این نشست اظهار داشت: دیروز به اتفاق استاندار اردبیل و عموم اعضای مجمع نمایندگان استان در مجلس نهم با رحیمی معاون اول رئیس جمهور در اتاق کاری جلسه داشتیم که در این جلسه نمایندگان استان و استاندار اردبیل مزیت‌های مستعد استان از حیث آب و خاک، گردشگری، صنعت، معاملات اقتصادی با کشورهای همسایه و سایر ظرفیت‌های توسعه همه‌جانبه این استان را طرح کردند.

وی تصریح کرد: نمایندگان استان اتمام راه‌آهن میانه ـ اردبیل  تا پایان دولت دهم و آغاز عملیات اجرایی راه‌آهن اردبیل ـ مغان را خواستار شده و همچنین تأمین اعتبار برای احداث ایستگاه‌های مورد نظر را از معاون اول رئیس جمهور درخواست کردند.

پیرمؤذن خاطرنشان کرد: در این جلسه نمایندگان و استاندار اردبیل ضرورت تجهیز و راه‌اندازی منطقه ویژه گردشگری سرعین را به عنوان مصوبه دولت در سفر به استان خواستار شده و استاندار اردبیل نیز از واگذاری کشت و صنعت مغان به بخش خصوصی و استفاده از درآمد آن در توسعه صنایع به ویژه صنایع تبدیلی کشاورزی در این استان شدند.

این مسئول اضافه کرد: در این نشست همچنین تعجیل در پرداخت 50 میلیارد تومان بودجه کمکی دولت به شهرداری‌ها در راستای آسفالت‌ریزی و عمران شهری خواسته شد که معاون اول رئیس جمهور قول مساعد دادند در اسرع وقت این پرداختی صورت گیرد تا مشکلات شهرداری‌ها برطرف شود.

دبیر مجمع نمایندگان استان بیان کرد: همچنین ضرورت تأمین منابع مالی بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش واحدهای تولیدی را از دولت خواسته‌ایم تا کارخانه‌های در شرف تعطیلی و تعطیل شده، بتوانند از بحران خارج شوند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی یادآور شد:‌ در این نشست همچنین به اتفاق نمایندگان استان در مجلس از معاون اول رئیس جمهور خواستیم تا در تأمین منابع و جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی به استان اردبیل و تقویت تعاملات و ارتباطات با کشور آذربایجان مساعدت لازم را داشته باشند.

 

سفر قریب‌الوقوع معاون اول رئیس جمهور به اردبیل

پیرمؤذن به ظرفیت‌های خوب معدنی این استان اشاره کرد و گفت: ‌در این نشست از معاون اول رئیس جمهور خواستیم تا در صدور مجوز برای استخراج معدن پرلیت در اردبیل کمک کرده و مساعدت لازم را داشته باشند.

وی در ادامه سخنان خود ضرورت قرار گرفتن استان اردبیل در ردیف استان‌های کمتر توسعه یافته را از دیگر موضوعات مطرح شده در نشست با معاون اول رئیس جمهور اعلام کرد و افزود: در این زمینه قول مساعدی داده شد تا در برقراری مزیت‌ها و اعمال معافیت‌های مالیاتی و گمرکی توجه ویژه‌ای به این استان صورت بگیرد.

پیرمؤذن با اشاره به مشکلات سیب‌زمینی‌کاران نیز تصریح کرد:‌ در این نشست این موضوع از سوی مجمع نمایندگان مطرح شد و مقرر شد برای صادرات سیب‌زمینی یارانه اختصاص یابد.

عضو کمسیون صنایع مجلس در ادامه سخنان خود حمایت همه‌جانبه از بخش صنعت و واحدهای تولیدی را بسیار ضروری خواند و خاطر نشان کرد: قرار شد استان اردبیل از سیاست‌های حمایتی در حوزه صنعت و آب و خاک بهره‌مند شده و یک تسهیل و تعجیل واقعی صورت بگیرد.

وی همچنین از سفر قریب‌الوقوع معاون اول رئیس جمهور به اتفاق وزرای اقتصادی دولت و رئیس سازمان میراث فرهنگی به اردبیل خبر داد و اضافه کرد: قرار است در این سفر بسیاری از توانمندی‌های استان معرفی شده و تصمیمات خوبی در رفع مشکلات و نارسایی‌ها گرفته شود.

پیرمؤذن در پایان یادآور شد:‌ در این نشست موضوعات مختلفی همچون استخراج نفت مغان، راه‌اندازی کارخانه پتروشیمی اردبیل و... مطرح شده و مورد توافق قرار گرفت.

انتهای پیام/ی10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول