اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه ملبورن استرالیا:

شانتاژبازی‌های غربی در تخریب چهره علمی ایران کارساز نیست

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه ملبورن استرالیا گفت: تأثیرات منفی اعمال سیاست‌های مستکبران و شایعه‌پراکنی مخرب رسانه‌های غربی نتوانسته‌ است بر نظر محافل علمی دنیا در رابطه با سطح علمی و فرهنگی ایران تأثیرگذار باشد.

شانتاژبازی‌های غربی در تخریب چهره علمی ایران کارساز نیست

فرید همت‌زاده در حاشیه سفر به استان چهارمحال و بختیاری و دیدار با نخبگان این استان، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: خوشبختانه با توجه به میزان امکاناتی که در حال حاضر در سطح دانشگاه‌های کشور مشاهده می‎شود، سطح علمی اکثر دانشجویان ایرانی در مقایسه با دانشجویان خارج از کشور بسیار بالاست.

وی تعهد دانشجویان به کیفیت مطالعات و تحقیقات را مورد تأکید قرار داد و گفت: در روند انجام مطالعات علمی و اجرای پروژه‌های تحقیقاتی و ارائه مقالات علمی الزام دانشجویان باید بیشتر به کیفیت کار باشد تا با رعایت و حفظ اخلاق حرفه‌ای شاهد دستیابی به نتایج سازنده‌ای در این مسیر باشیم.

همت‌زاده خاطرنشان کرد: فشار برای افزایش تعداد مقالات علمی باعث شده که در این مسیر انحرافاتی پیش بیاید که به دور از اخلاق علمی و حرفه‌ای است، بیشتر جوانان به دنبال افزایش تعداد مقالات در رزومه کاری و پژوهشی خود هستند، این در حالی است که شاهد هستیم به همان اندازه افزایش فراوانی حجم مقالات علمی، سطح کپی‌برداری مقالات نیز افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه دید دنیا به ایران و ایرانیان مثبت است، گفت: با وجود تأثیرات منفی اعمال سیاست‌های مستکبران و شایعه‌پراکنی مخرب رسانه‌های غربی، محافل علمی دنیا هنوز ایرانیان را از نظر علمی و فرهنگی و جنبه‌های انسانی مثبت و در سطح بالا می‌دانند.

عضو هیئت علمی دانشگاه ملبورن استرالیا با اشاره به اعتبار علمی دانشگاه‌های استرالیا، گفت: با کاهش سطح علمی مقالات در دو دانشگاه مطرح ملبورن و آدلایدر استرالیا رتبه علمی دانشگاه ملبورن به 22 دنیا و رتبه علمی دانشگاه آدلایدر به 97 افزایش یافته است، این در حالی است که ایرانیان روز به روز از نظر پژوهش و تحقیق خوش می‌درخشند.

وی افزود: انسان نباید از دیگران انتظار داشته باشد که کسی بیاید و موانع را از سر راه او بردارد تا او بتواند در شرایط آرامش و راحتی به مطالعه و تحقیق بپردازد زیرا در مسیر سختی‌ها و مشقت‌هایی است که باید جوانان این سختی‌ها را به جان بخرند.

همت‌زاده خاطرنشان کرد: البته انتظار می‌‎رود مسئولان نیز عنایت بیشتر داشته باشند و بن‌بست‌های علمی ایجاد نکنند.

وی با اشاره به اینکه سطح علمی جوانان ایرانی بسیار بالاتر از دیگر جوانان کشورهای اروپایی است، افزود: اکثر جوانان از نظر ضریب هوشی و میزان سواد و اطلاعات در سطح بالاتری هستند ولی مهارت کمتری دارند و این به واسطه آن است که در این کشور عادت شده بیشتر درس‌ها تئوری آموزش داده شود و کمتر به گذراندن واحدهای عملی توجه می‎شود.

این پزشک دستگردی بیان داشت: اگر بخواهیم حرفی برای گفتن در سطح جهانی داشته باشیم، نباید تنها در حیطه اتاق کار خود محصور و محدود شویم، امروز دیگر حد و مرزی به شکل سنتی وجود ندارد با گسترش ارتباطات یک فرد محدود به اتاق کارش نیست و می‌تواند با سراسر دنیا ارتباط برقرار کرده، بیاموزد و آموزش بدهد.

فرید همت‌زاده عضو هیئت علمی دانشگاه ملبورن استرالیا 23 تا 26 شهریورماه جاری به استان چهارمحال و بختیاری سفر و از نزدیک با نخبگان این استان، در شهرکرد دیدار کرد.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول