اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم عنوان کرد

اجرای آموزش چهره به چهره طرح تفکیک از مبدأ در قم

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم از اجرای فاز نهایی آموزش چهره به چهره در طرح تفکیک از مبدأ در منطقه چهار در آینده نزدیک خبر داد.

اجرای آموزش چهره به چهره طرح تفکیک از مبدأ در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سیف‌الدین موسوی اظهار کرد: امیدواریم شهروندان با مشارکت در این طرح از مزایای معنوی و مادی آن برخوردار شوند.

وی طرح تفکیک از مبدأ را یکی از چرخه‌های مدیریت پسماند ذکر کرد و گفت: پسماند‌ها پس از عبور از مرحله تولید وارد فرآیند مدیریت شده و عملیات تفکیک از مبدأ، جمع‌آوری،حمل و نقل، پردازش و دفع را می‌گذرانند.

ایشان اضافه کرد: فرآیند پردازش خود شامل موارد متعددی است که می‌توان از تفکیک در مقصد، ورمی کمپوست، کمپوست و استحصال انرژی نام برد که بنا بر نوع پسماند و امکانات موجود این فرآیند‌ها انتخاب و عملیاتی می‌گردد.

موسوی اظهار داشت: طرح تفکیک از مبدأ ابتدایی‌ترین و در عین حال مهم‌ترین بخش این چرخه است که می‌توان با این کار از صرف هزینه‌های گزاف مادی و زیست محیطی دفن پسماند‌ها جلوگیری کرد و با بازگرداندن مواد قابل استفاده به طبیعت از هدر رفت منابع ملی جلوگیری کرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم اظهار کرد: آموزش و فرهنگ‌سازی از مهم‌ترین عوامل موفقیت این طرح شهروندمحور است که سازمان به صورت همه جانبه و با تهیه بسته‌های فرهنگی و آموزشی و با جذب نیروهای آموزشگر مجرب در قالب تشکل‌های غیردولتی نسبت به آموزش چهره به چهره شهروندان اقدام کرده است.

وی افزود: با توجه به اطلاع‌رسانی گسترده در سطح منطقه چهار به صورت بنر و تراکت و با مراجعه آموزشگران به درب منازل و مراکز تجاری نسبت به ارائه بسته آموزشی شامل بروشور، تقویم آموزشی و کیسه‌های آبی رنگ مخصوص تفکیک اقدام می‌شود.

موسوی اضافه کرد: در این مرحله 15 هزار خانوار منطقه چهار و در مجموع 50 هزار خانوار زیرپوشش آموزش قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول