اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند:

نهاوند 1039 کیلومتر نهر سنتی دارد

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی نهاوند گفت: در این شهرستان هزار و 39 کیلومتر نهر سنتی وجود دارد که 170 کیلومتر آن ساماندهی و بتونی شده است.

نهاوند 1039 کیلومتر نهر سنتی دارد

احد ظفری امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در نهاوند اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های مدیریت جهاد کشاورزی نهاوند به ویژه در موقعیت کنونی که با مشکل کم‌‌آبی روبه‌رو هستیم توجه به اجرای پروژه‌هایی مثل ساماندهی نهرهای سنتی، انتقال آب کشاورزی و همچنین مجهز کردن اراضی کشاورزی به آبیاری تحت فشار، قطره‌ای و بارانی است.

وی ساماندهی نهرهای سنتی با بتونی کردن آنها را گامی مهم در راستای جلوگیری از هدررفت و مصرف بی‌رویه آب کشاورزی خواند و ادامه داد: در شهرستان نهاوند در مجموع یک هزار و 39 کیلومتر نهر سنتی وجود دارد که تاکنون حدود 170 کیلومتر آن توسط جهاد کشاورزی و امور آب این شهرستان ساماندهی و بتونی شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند گفت: مدت زمان انتقال آب از نهرهای بتونی شده در مقایسه با نهرهای سنتی در ساعت به ازای عبور آب در هر کیلومتر در نهر سنتی حدود یک ساعت و در نهر بتونی شده حدود 10 دقیقه است.

وی افزود: به ازای هر کیلومتر عبور آب می‌توان به بیش از 50 دقیقه کاهش مدت زمان انتقال آب رسید زیرا نه تنها عبور آب در نهرهای سنتی موجب هدررفت آب بلکه موجب هدررفتن سرمایه، نیروی انسانی و زمان می‌شود.

ظفری در پایان سخنانش از پایان مطالعه برای اجرای ساماندهی نهر روستای فیازمان و بابارستم و نهر روستای وارینه و بیان خبر داد و تصریح کرد: در صورت اختصاص اعتبار لازم عملیات بتونی کردن نهرهای این روستاها نیز به سرعت انجام می‌شود.

انتهای پیام/ز20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول