اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تربیتی جامعة الزهرا(س):

امام جواد(ع) جلوه‌‌ای از فقه شیعه را در مناظرات نمایان کرد

خبرگزاری فارس: معاون تربیتی جامعة الزهرا(س) گفت: پیشوای نهم شیعیان(ع) در زمینه نشان دادن جلوه‌ای از فقه شیعه تبحر خاصی داشت و این مسئله در مناظره حضرت نمایان شد.

امام جواد(ع) جلوه‌‌ای از فقه شیعه را در مناظرات نمایان کرد

حجت‌الاسلام احمد شیخ‌بهایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تسلیت سالروز شهادت امام جواد(ع) اظهار کرد: دوران امامت امام جواد(ع) همزمان با دوران حکومت مامون بود بنابراین حضرت را به بغداد دعوت کرد و دخترش را به همسری وی درآورد.

وی با اشاره به برگزاری مناظرات گفت: امام جواد(ع) با استفاده از شیوه‌های فقهی اهل بیت(ع) در این مناظرات پیروز شد و جایگاه علمی خود را به همگان اثبات کرد.

معاون تربیتی جامعة الزهرا(س) خاطر نشان کرد: این مناظرات برای زیر سئوال بردن امام جواد(ع) برگزار می‌شد ولی در حقیقت زمینه‌ای برای اثبات مقام علمی این امام بزرگوار فراهم کرد.

وی ادامه داد: حاضران در مناظره با مشاهده پاسخ‌های امام بسیار متعجب شدند و اعتقاد آنها نسبت به مذهب تشیع تقویت شد.

شیخ‌بهایی یادآور شد: پیشوای نهم شیعیان در زمینه نشان دادن جلوه‌ای از فقه شیعه تبحر خاصی داشت و این مسئله در مناظره حضرت نمایان شد.

وی با بیان اینکه فقه شیعه، تئوری اداره زندگی انسان از تولد تا مرگ است گفت: فقه شیعه این کشش و توان را دارد که تمام مسائل مورد نیاز بشر و جامعه را پاسخ دهد و امام در آن صحنه این مسئله را ثابت کرد.

معاون تربیتی جامعة الزهرا(س) خاطر نشان کرد: ائمه معصومین(ع) مانند انبیا و پیامبران با تعالیم الهی به مقام علمی نائل شدند و کمی سن آنها دلیل بر ناتوانی آنها نیست.

وی عنوان داشت: علم امام جواد(ع) الهی بود و با کلاس، درس و بحث به دست نیامده بود بنابراین با استفاده از آن توانست به همه پرسش‌ها پاسخ دهد.

شیخ‌بهایی خاطر نشان کرد: با توجه به خفقان موجود، پیشوای نهم شیعیان با تشکیل شبکه وکالتی به همه سئوالات مردم پاسخ می‌داد و بر امور نظارت می‌کرد.

وی عنوان داشت: اگر چه دسترسی به سخنان امام جواد(ع) محدود است ولی سخنان پرمحتوایی از حضرت به دست ما رسیده است.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول