اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جلسه هم‌اندیشی عنوان شد

مشکلات معدن‌داران مازندران ویژه رسیدگی می‌شود

خبرگزاری فارس: مشکلات معدن‌داران مازندران از طریق رایزنی با تهران به‌صورت ویژه رسیدگی می‌شود.

مشکلات معدن‌داران مازندران ویژه رسیدگی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، یدالله عبدی نائب رئیس انجمن معدن مازندران ظهر امروز در جلسه هم‌اندیشی برای رفع مشکلات معدن‌داران قائمشهر و سوادکوه اظهار داشت: به‌دنبال آن هستیم بر اساس توان و خرد جمعی دست‌اندرکاران مشکلات را شناسایی و راهکارها را تدوین و سپس آنها را تا حصول نتیجه پیگیری کنند.

وی عنوان کرد: با نگاه منطقی و تخصصی به فکر حل معضلات و چالش‌های معدنی استان هستیم.

نائب رئیس انجمن معدن مازندران عنوان کرد: حسینی نماینده مردم شهرستان‌های قائمشهر، سوادکوه و جویبار نگاه ویژه‌ای نسبت به معدن دارند و به همین منظور کارگروه‌های مختلفی از جمله صنعت و معدن را تشکیل دادند تا مشکلات بررسی و این مشکلات برطرف شوند.

رضا فلاح معاون معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران نیز اعلام کرد: از دغدغه‌های معدن‌داران باخبر هستیم و این هم‌اندیشی‌ها به حل مشکلات کمک خواهد کرد.

فلاح خاطرنشان کرد: باید از توان و ظرفیت نمایندگان مجلس برای رفع معضلات بیشتر استفاده کنیم.

وی با اظهار اینکه اختیار سازمان صنعت و معدن برای افزایش قیمت‌ها محدود است از مکاتبه با سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان در این رابطه خبر داد.

این مسئول اضافه کرد: قوانین از سوی بعضی سازمان‌ها به‌خوبی حمایت نمی‌شود.

فلاح وحدت رویه را درباره سطح واگذاری عرصه‌های منابع معدنی در تمام استان‌های شمالی خواستار شد.

معاون معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران از برگزاری جلساتی در مرکز (تهران) با مدیران ارشد وزارت صنعت و معدن و منابع طبیعی برای حل و فصل مشکلات معدن‌داران مازندران و مسئولان ذی‌ربط معدنی بابت فروش ذغال سنگ استان مازندران خبر داد.

به گزارش فارس، معدن‌داران منطقه نیز در این نشست اعلام داشتند در مورد قوانینی که باید از سوی نهادها و سازمان‌ها برای حمایت از تولید انجام شود، به‌خوبی اجرا نمی‌شود.

معدن‌داران عنوان کردند: کارفرمایان حتی با زندگی خانوادگی کارگرانشان درگیر و در ارتباط هستند و به‌همین دلیل نمی‌توانند به‌راحتی از کنار این موضوع بگذرند.

معدن‌داران مازندران عنوان کردند: فعالیت‌های اکتشافی خارج از توان بخش خصوصی است و در این رابطه باید دولت وارد عمل شود.

عدم اجرای قوانین ارتباط با معدن از جمله قوانین برنامه پنجم توسعه، نبود پاسخگویی مناسب و قانونی به سرمایه‌گذاران معدنی از سوی سازمان‌ها و ارگان‌ها، عدم توجه کافی به خروجی کار معادن، کم بودن سطح واگذاری معادن، واردات کک از کشورهای همسایه از مشکلات و چالش‌های حوزه معدن استان مازندران است.

اعضای حاضر احداث شهرک معدنی در سوادکوه، تدوین استراتژی معدنی استان، راه‌اندازی سریع‌تر واحدهای کک‌سازی ذوب آهن اصفهان، احداث واحدهای ذغالشویی و کک‌سازی در استان مازندران در منطقه سوادکوه وحدت رویه در واگذاری معادن در سطح کشور و کاهش و تثبیت نرخ ارز را پیشنهاد کردند.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول