اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به میزبانی دانشگاه آزاد

همایش «مولانا معلم معنا» در خمین برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان خمین از برگزاری همایش «مولانا معلم معنا» در این دانشگاه خبر داد.

همایش «مولانا معلم معنا» در خمین برگزار می‌شود

عباس شمسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: این همایش طی روزهای 26 و 27 مهر ماه با حضور اساتید مطرح عرفان و فلسفه برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: همایش مولانا معلم معنا در سه محور دینی، ادبی و فرهنگی اجتماعی و با هدف انتقال پیام مثنوی معنوی به انسان امروز، آشنایی نسل جوان و دانشجو با عرفان اصیل اسلامی، آشنایی با آموزه‌های اخلاقی مولانا جلال‌الدین محمد بلخی رومی و بسط و توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خمین اجرای نمایشنامه‌، اجرای موسیقی سنتی، بازدید از بیت حضرت امام(ره) و مراکز تاریخی و سنگ‌نگاره‌های خمین را از برنامه‌های جنبی این همایش عنوان کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان خمین اظهار داشت: انسان معاصر با وجود پیشرفت روزافزون تکنولوژی روزبه‌روز بیشتر احساس بی‌هویتی و پوچی می‌کند و در عین برخورداری‌ بیشتر نسبت به انسان‌های گذشته نوعی فقر معنایی را در زندگی خود تجربه می‌کند.

شمسی افزود: دستاوردهای عقل مدرنیته حیات بشری را به محیطی غیر قابل تحمل مبدل ساخته است که در آن جسم و جان بشریت و جهان پیرامون وی به اسارت کشانده شده است.

وی ادامه داد: در این آشفته بازار به مدد صاحب‌نظران و روشن‌بینان هر روز اقبال به مولانا به عنوان عارفی که حکیمی خردمند در مثنوی و عاشقی سینه‌چاک در دیوان شمس است، بیشتر می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان خمین بیان کرد: ساختار کلام وحی‌آسای این مرد بزرگ قابلیت آن را دارد که در تفسیری عصری و در صورت پیرایش از غبار زمان و مکان پاسخ‌هایی را برای سوال‌های جدی و جدید بشر فراهم کند و جام تهی زندگی او را از می معنا لبریز سازد.

شمسی گفت: در همین راستا دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمین با تشکیل دبیرخانه دائمی مولانا اقدام به برگزاری همایش مولانا همزمان با سالروز این شخصیت بزرگ کرد که این همایش طی دو روز آینده برگزار می‌شود.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول