اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نارضایتی جمعی از کارکنان شبکه بهداشت دیر از بیمه تکمیلی درمان

بیمه پاسارگاد نسبت به پرداخت هزینه‌های درمان کوتاهی می‌کند

خبرگزاری فارس: کارکنان شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر نسبت به نحوه محاسبه هزینه فاکتور خسارت درمان، سقف ریالی خدمات، روند طولانی رسیدگی به پرونده‌ها و عدم پرداخت هزینه‌های درمان خود توسط بیمه پاسارگاد اعتراض دارند.

بیمه پاسارگاد نسبت به پرداخت هزینه‌های درمان کوتاهی می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر بیمه تکمیلی درمان کارکنان شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر موجب بروز اعتراض‌هایی در میان کارمندان این شبکه شده است.

جمعی از کارکنان شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر امروز در گفت‌وگو خبرنگار خبرگزاری فارس از نحوه پرداخت‌های بیمه تکمیلی درمان اعلام نارضایتی کردند.

کارکنان شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر نسبت به نحوه محاسبه هزینه فاکتور خسارت درمان، سقف ریالی خدمات، روند طولانی رسیدگی به پرونده‌ها و عدم پرداخت هزینه‌های درمان خود توسط بیمه پاسارگاد اعتراض دارند.

جمعه فخرایی یکی از کارکنان رسمی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر با اعلام نارضایتی از خدمات بیمه تکمیلی شرکت بیمه پاسارگاد گفت: برای بستری فرزندم به بیمارستان کنگان، فاطمه زهرا «س» بوشهر و مادر و کودک شیراز مراجعه کردم و خواستار اعمال بیمه تکمیلی شدم اما بیمارستانهای مذکور اعلام کردند که با شرکت بیمه پاسارگاد قرارداد ندارند این در حالی است که شرکت بیمه پاسارگاد طبق اطلاعیه‌ای، اسامی بیمارستانها را با نوع درجه معرفی و اعلام کرده بود که با بیمارستانهای مذکور قرارداد دارد.

وی با انتقاد از این رویه شرکت بیمه پاسارگاد افزود: شرکت بیمه پاسارگاد با این عمل خود در واقع کارکنان شبکه بهداشت و درمان را فریب داده است و آنها با امید اینکه بیمه تکمیلی درمان دارند به بیمارستان‌های اعلامی از سوی شرکت مراجعه می‌کنند اما در نهایت فقط بیمه پایه آنها محاسبه می‌شود.

عباس دوراهکی یکی از کارکنان از کار افتاده شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر نیز گفت: سقف اعلامی پرداخت خسارت درمان ناچیز است و حتی همین مبلغ نیز مشمول کسورات بیمه می‌شود و طبق فاکتورهای ارائه شده پرداخت نمی‌شود.

وی تصریح کرد: بنده یک فاکتور به مبلغ 15 هزار تومان مربوط به بستری ارائه دادم که پس از چندین ماه فقط 4 هزار و 161 تومان به من پرداخت شده است که اگر حتی کسورات 30 درصدی بیمه هم برای آن در نظر بگیریم نباید مبلغی بیشتر از 4 هزار و 200 تومان از آن کسر شود اما بیمه مبلغی حدود 10 هزار تومان از آن کسر کرده است.

حسین ناظمیان‌پور یکی دیگر از کارکنان این شبکه دیر با بیان اینکه شرکت بیمه پاسارگاد ملاک محاسبه بهای خدمات را قیمت خدمات در بخش دولتی در نظر گرفته است اظهار داشت: شرکت بیمه پاسارگاد ملاک محاسبه پرداختی‌های خود را قیمت خدمات در بخش دولتی قرار داده است و این در حالی است که اختلاف فاحشی بین خرید خدمت در بخش دولتی و خصوصی وجود دارد.

وی با بیان اینکه کارکنان به امید استفاده بدون دغدغه از خدمات بخش خصوصی، ماهانه حق بیمه تکمیلی پرداخت می‌کنند، ادامه داد: این نحوه عمل شرکت بیمه پاسارگاد مورد رضایت کارکنان نیست و ما از مسئولان دانشگاه می‌خواهیم در ارتباط با ادامه همکاری یا همکاری مجدد در سال‌های آینده با این شرکت تجدید نظر کنند.

محمد ابراهیمی نیز با انتقاد شدید از ملاک محاسبه میزان خسارت درمان گفت: برای انجام خدمات دندانپزشکی برای همسر و فرزندم به مطب خصوصی مراجعه کردم و خدماتی از قبیل عصب‌کشی، جرم‌گیری و ترمیم دریافت کردم که در مجموع مبلغی معادل 540 هزار تومان شد و چون طبق قرارداد بیمه سقف خدمات دندانپزشکی برای هر بیمه شده مبلغ 200 هزار تومان است دو فاکتور به همین مبلغ نیز به شرکت بیمه پاسارگاد ارائه دادم اما بیمه بدون اعتنا به فاکتورهای ارائه شده، خود اقدام به قیمت‌گذاری خدمات طبق تعرفه دولتی و در نهایت مبلغ 161 هزار و 700 تومان به من پرداخت کرد.

فاطمه بحرانی نیز با انتقاد از دیر پرداخت شدن خسارت درمان گفت: شرکت بیمه هنوز فاکتورهای مرا که چندین ماه است ارائه داده‌ام پرداخت نکرده است.

297 نفر در شبکه بهداشت دیر تحت پوشش بیمه تکمیلی هستند

اسماعیل رنجبر از کارکنان شبکه بهداشت و درمان شهرستان و نماینده این شبکه در امور بیمه تکمیلی کارکنان گفت: عملکرد بیمه پاسارگاد در پرداخت پرونده خسارت درمان اعضا، مورد اعتراض و گلایه کارکنان این شبکه است.

وی افزود: در این شبکه تعداد 297 نفر زیر پوشش بیمه تکمیلی قرار دارند که ماهانه به ازای هر فرد بیمه شده مبلغ 10 هزار و 118 تومان به نفع شرکت بیمه پاسارگاد به عنوان حق بیمه تکمیلی کسر می‌شود اما بسته خدمتی معرفی شده و ساز و کارهای پرداخت خسارت درمان مورد رضایت کارکنان نیست.

وی با انتقاد از نحوه بررسی پروندهای خسارت درمان کارکنان و سیکل طولانی آن گفت: ماهانه مبلغ حدود سه میلیون تومان به حساب شرکت بیمه پاسارگاد به عنوان حق بیمه پرداخت می‌شود اما زمان پرداخت خسارت درمان و سیکل بررسی پروندها و رسیدگی به آنها بسیار طولانی است به گونه‌ای که هنوز با گذشت هفت ماه از عقد قرارداد، فقط حدود 40 درصد پرونده‌ها پرداخت شده است که همین تعداد نیز مورد اعتراض کارکنان از حیث میزان پرداخت بوده است.

رنجبر با بیان اینکه اعتراض و گلایه کارکنان به حق و مورد تایید است گفت: بنده در چندین مورد ضمن تماس تلفنی با مدیرعامل شرکت بیمه پاسارگاد بوشهر مراتب اعتراض کارکنان در این زمینه را به اطلاع رسانده‌ام که پس از آن پروندهای خسارت درمان به میزان حدود 40 درصد پرداخت شد و همچنین وی قول مساعد در خصوص کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌ها داد.

این مقام مسئول در شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر در خصوص پرونده خسارت درمان کارکنان این شبکه در سال گذشته نیز اظهار داشت: علیرغم تسویه حساب کامل این شبکه با شرکت بیمه طرف قرارداد هنوز تعداد 30 پرونده خسارت درمان کارکنان مربوط به سال گذشته پرداخت نشده است و شرکت بیمه طرف قرارداد اعلام کرده تا زمان تسویه کامل دانشگاه علوم پزشکی بوشهر این شرکت از پرداخت خسارت درمان امتناع خواهد کرد.

وی با بیان اینکه کارکنان شبکه بهداشت و درمان شهرستان به مبلغ هزینه خسارت درمان خود نیازمندند، اظهار امیدواری کرد که مسئولان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تمهیداتی برای تسویه کامل بدهی شبکه‌ها و بیمارستان‌ها بیندیشند تا پرونده‌های خسارت درمان کارکنان این شبکه که بدهی خود را تسویه کرده‌اند در مرحله پرداخت قرار گیرند.

------------------------------

گزارش از نامجور زحمتکش

------------------------------

انتهای پیام/ل10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول