اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز:

زمینه‌های تحقق سومین حرم اهل ‌بیت (ع) شدن شیراز فراهم شود

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز گفت: تحقق سومین حرم اهل‌بیت‌ (ع) شدن شیراز، با فراهم‌کردن زمینه‌های لازم صورت می‌گیرد و تنها سر دادن شعار کارساز نیست.

زمینه‌های تحقق سومین حرم اهل ‌بیت (ع) شدن شیراز فراهم شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی حوزه معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز، محمد فرخ‌زاده اظهار داشت: با توجه به نامگذاری شیراز به عنوان سومین شهر حرم اهل بیت (ع) از سوی مقام معظم رهبری، شهرداری شیراز با تمام توان و در قالب اقدامات جهادی، در راستای فضاسازی معنوی و مدیریت شهری در سطح شهر شیراز اقدام کرده است.

وی با اشاره به اجرای پروژه‌های عمرانی از جمله خیابان 9 دی و کار شبانه‌روزی کارکنان شهرداری شیراز همراه با مدیریت این استان با هزینه تملک و اجرای 380 میلیارد ریال توسط شهرداری و بخش دولتی، افزود: طرح توسعه حرم پس از چند سال و انجام اقدامات منحصر به فرد در تملک، تخریب، پاکسازی و اجرای عملیات عمرانی و راه‌اندازی مجدد مجموعه‌های فرهنگی و زائرپذیری در پروژه عظیم بین‌الحرمین که باعث رونق بسیاری در حوزه‌های اجتماعی، جذب زائر و مباحث فرهنگی و اقتصادی می‌شود، از جمله این خدمات است.

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز ادامه داد: طرح تعریض بلوار هجرت به منظور آسان‌سازی دسترسی به حرم مطهر از یکی از ورودی‌های شهر شیراز با هزینه تملک، تعریض و عملیات اجرایی بالغ بر 210 میلیارد ریال، آغاز فاز صفر و یک مجتمع فرهنگی مذهبی شهرداری شیراز، ترمیم مساجد و حسینیه‌های سومین حرم اهل بیت (ع) با هزینه‌ای بالغ بر 25 میلیارد ریال در سال 90 و ادامه آن در سال 91 و ... از دیگر اقدامات جهادی شهرداری شیراز در تحقق منویات مقام معظم رهبری است.

فرخ‌زاده گفت: در اقدامی دیگر از سوی شورای اسلامی شهر شیراز توافق‌نامه‌ای بین سه شهر مذهبی ایران به امضا و تصویب شورای شهر رسیده که فرایند اجرایی‌کردن آن توسط هیئت‌های هم‌رده شورا و شهرداری در حال انجام است که افق بلندی در این مورد ترسیم می‌شود.

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز ادامه داد: در حوزه تولید محصولات مکتوب و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، کتاب شاه‌چراغ به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی، بخشی از کتاب شهر فرزانگان برای پایه دوم دبستان و بخشی از کتاب یک‌هزار نکته اخلاقی با عنوان آداب مهمان‌پذیری و زیارت از جمله فعالیت‌های این حوزه بوده است.

وی گفت: همچنین کتب ادعیه ویژه زیارت حرم مطهر حضرت احمدبن موسی (ع)، تولید لوح فشرده امامزادگان واجب‌التعظیم با شرح و آدرس با عنوان نسیم سحر، کتاب گردشگری و زیارتی در زمینه معرفی اماکن مذهبی شهر شیراز، انجام تبلیغات گسترده محیطی و ... از جمله تولیدات این حوزه است.

فرخ‌زاده ادامه داد: نصب تابلوهای راهنمای فاصله تا حرم مطهر از 40 کیلومتری ورودی‌های شهر شیراز، تهیه و نصب تابلوهای فلزی مصور به آیات قرآنی و ترجمه در خیابان‌های پر ترددی مانند خیابان ملاصدرا، میدان گاز، دانشکده مهندسی و ...، ترسیم نقاشی‌های دیواری در اماکن پرتردد و ساخت المان‌های شهری در ایجاد فضای زیبایی‌شناختی از دیگر اقدامات ماست.

وی افزود: از دیگر اقدامات شهرداری، پخش صدای اذان در تمام اماکن شهرداری، بوستان‌های بزرگ و متوسط و مراکز تابعه خود، اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها و آغاز اجرای ساخت نمازخانه، سکوی نماز و مسجد در اماکن و بوستان‌ها با کمک خیران و بودجه‌های مرتبط در راستای ایجاد فضای اقامه نماز و دعوت شهروندان به فرایض دینی و امر به معروف و نهی از منکر بوده است.

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز در بخش دیگری از سخنان خود همکاری و همیاری با کانون‌های فرهنگی مساجد، پایگاه‌های مقاومت بسیج، تشکلات مردمی و ... را از دیگر اقدامات شهرداری شیراز برشمرد و گفت: زمانی سومین شهر حرم اهل بیت (ع) به معنای واقع شکل می‌گیرد که همگی دست به دست یکدیگر برای تحقق این نام تلاش کنیم و مشارکت شهرداری شیراز در برگزاری بسیاری از برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی، حتی آن جاهایی که هیچ‌کدام از متولیان امر حضور نداشتند به اذعان شهروندان شیرازی و مسئولان مشهود بوده و هست.

وی برگزاری برنامه‌های مناسبتی مذهبی و ملی و اعیاد و مناسبت‌های اسلامی در سطح شهر با رویکرد محله‌محوری و توجه به اقشار ضعیف را از جمله اقدامات شهرداری شیراز دانست و گفت: در بسیاری از این برنامه‌ها با مشارکت مردم و برخی از ارگان‌ها برنامه‌های فاخری در دورافتاده‌ترین محلات، حاشیه‌های شهر شیراز و سکونت‌گاه‌های غیر رسمی در قالب برنامه‌های ورزشی، فرهنگی و مذهبی بالغ بر یک‌هزار برنامه به انجام رسیده است.

فرخ‌زاده همچنین آموزش تقویت باورهای دینی و اخلاقی در فرهنگسراها را با برگزاری کلاس‌های مختلف و در راس آنها آموزش کلام خدا و تربیت قاریان، حافظان و ... در سنین مختلف را از جمله اقدامات شهرداری شیراز دانست و اضافه کرد: در راستای افزایش بصیرت شهروندی و معرفی سومین حرم اهل بیت (ع) محصولات قابل توجهی تولید شده است.

وی گفت: برگزاری جشن‌های معنوی ایام دهه کرامت و افتتاح مدارس سبب شد بیش از 100 برنامه بزرگ در شهر شیراز برگزار شود.

انتهای پیام/ز30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول