اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس مسائل سیاسی:

نازایی تمدنی غرب 70 ساله است

خبرگزاری فارس: کارشناس برجسته سیاسی منطقه آسیای غربی گفت: غربی‌ها 70 سال است که دچار نازایی تمدنی شده‌اند و در واقع به انتهای خط رسیده‌اند.

نازایی تمدنی غرب 70 ساله است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر به نقل از روابط عمومی سپاه امام صادق(ع) ، سعدالله زارعی در گردهمایی بسیجیان استان بوشهر با اشاره به تحولات بزرگ در منطقه آسیای غربی و همچنین سرتاسر جهان گفت: این تحولات منطقه‌ای و جهانی به همدیگر گره خورده و در واقع در یک وضعیت متناسب و با ظرفیت‌های متفاوت در حال ستیز و جنگ هستند.

وی تصریح کرد: در یک طرف درگیری، دنیای استکبار قرار دارد که با به میدان آوردن تمام ظرفیت‌های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و رسانه‌ای خود سعی بر مغلوب ساختن طرف مقابل که دنیای اسلام است، دارد.

وی افزود: رسوایی نفوذ پهباد حزب‌الله لبنان در عمق سرزمین‌های اشغالی فلسطین که یک منطقه 100 درصد امنیتی و نظامی است و انجام تصویربرداری و ارسال به نیروهای مقاومت حزب‌الله، ترک عراق بعد از 8 سال حضور بی‌حاصل و همچنین خروج از افغانستان بعد از گذشت 10 سال تلاش به نتیجه و عدم دستیابی به سقوط دولت سوریه با این همه جنگ‌افروزی در این کشور اینها همه نشان‌دهنده فروپاشی هیمنه استکبار است.

زارعی خاطر نشان کرد: امروز جهان در حال تغییرات بنیادین است و عنصر اصلی این تغییرات انسان‌های مؤمن، متعهد، و بصیر است که اگر به موشکافی دقیق این پدیده روی آوریم به این نتیجه می‌رسیم که این تحولات بیش از هر چیزی شبیه به تحول مربوط به انقلاب اسلامی ایران است.

کارشناس سیاسی منطقه آسیای غربی با بیان اینکه سه نوع اسلام در اذهان مردم دنیاست بیان داشت: دسته اول، اسلام روشنفکری (اسلام آمریکایی) است که از عمق مذهبی برخوردار نیست و در واقع حکومت‌ستیز بوده و اسلام را به عنوان یک امر زائد بر دین معرفی می‌کنند.

وی افزود: دسته دوم، اسلام متحجرین نام دارد و گروهای القاعده و طالبان از این طیف هستند که در بیشتر خصوصیات با اسلام آمریکایی مشترک‌اند و به خشونت بین مسلمانان دامن می‌زنند.

زارعی گفت: یک نوع اسلام هم داریم که حد وسط این دو نوع اسلام است و بر اصول خود پایبند بوده و در این راه جان می‌دهد و هیچ نسبتی با اسلام وارفته امریکایی و متحجر ندارد.

وی اضافه کرد: در این درگیری تنگاتنگ بین این دو جبهه، جبهه اسلام شروع به حرکت کرده و زایش آن آغاز شده و گروه‌های کوچک از آن بر گروهای بزرگ جریان استکبار نفوذ می‌کنند و در فلسفه زندگی، مسائل معرفت‌شناسی و در ارائه یک الگوی تمدنی به جهان، جمهوری اسلامی ایران در آغاز راه است که با همدلی و همفکری سایر مسلمانان، تمدن بزرگ اسلامی صورت خواهد پذیرفت.

فرمانده سپاه امام صادق(ع) نیز برگزاری این همایش سیاسی را نشان‌دهنده مکتبی بودن نیروهای مسلح استان خواند و افزود: امروز نیروهای مسلح ما خود صاحب اندیشه و تفکر سیاسی هستند و تحت زعامت فرمانده کل قوا ندای آزادی‌بخشی در دنیا سر می‌دهند.

سردار فتح‌الله جمیری گفت: امروز نیروهای مسلح ما در خط مقدم دفاع از اسلام قرار دارند و در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنند.

انتهای پیام/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول