اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس فراکسیون حقوق بشر مجلس:

اهدای جایزه صلح نوبل به اتحادیه اروپا مضحک است

خبرگزاری فارس: رئیس فراکسیون حقوق بشر مجلس شورای اسلامی گفت: انتخاب و اهدای جایزه صلح نوبل به اتحادیه اروپا مضحک است.

اهدای جایزه صلح نوبل به اتحادیه اروپا مضحک است

فاطمه آلیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اسلامشهر اظهار داشت: کشورهای غربی برای تامین منافع و دیدگاه‌های خود سازمان‌ها، نهادها و تشکل‌هایی را راه‌اندازی کرده و می‌کنند که این تشکیلات تنها در پی اجرای دستورات سران کشورهای غربی است.

وی تصریح کرد: غربی‌ها حتی سازمان‌ها و نهادهای مهمی چون سازمان ملل متحد و یونسکو را نیز برای تحقق اهداف و برنامه‌های خود در اختیار گرفته و اجازه نمی‌دهند که این نهادها به وظایف ذاتی خود بپردازند.

نماینده مردم تهران،‌ ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: به عنوان نمونه شورای امنیت سازمان ملل که در حقیقت باید نهادی برای تضمین صلح در جهان و جلوگیری‌ از وقوع جنگ باشد، طی سال‌های اخیر تنها دستورات سران چند کشور زورگوی غربی را تحقق بخشیده است.

آلیا تاکید کرد: به همین دلیل است که این نهادها کارکرد اصلی خود را از دست داده و دیگر اظهارات و برنامه‌های آنها در میان عامه مردم هوادار ندارد.

وی در پاسخ به این پرسش که انتخاب اتحادیه اروپا برای دریافت جایزه صلح نوبل را چگونه ارزیابی می‌کند؟‌ گفت: این جایزه در حقیقت باید به افراد و یا نهادهایی اهدا شود که برای ترویج صلح اقدام و یا اقدامات موثر انجام داده باشند.

رئیس فراکسیون حقوق بشر مجلس شورای اسلامی بیان داشت: این در حالی است که اتحادیه اروپا طی سال‌های اخیر به ویژه حمله به افغانستان و عراق یکی از اصلی‌ترین حامیان آمریکا بوده و هرگاه آمریکا به دنبال لشگرکشی و جنگ‌افروزی می‌رود، اتحادیه اروپا از آن حمایت می‌کند.

آلیا در پایان متذکر شد: بنابراین انتخاب اتحادیه اروپا برای دریافت جایزه صلح نوبل مضحک و غیر قابل قبول است.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول