اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه:

نیاز به احداث مدارس علمیه جدی است

خبرگزاری فارس: مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: اکنون نیاز جدی در زمینه احداث مدارس علمیه وجود دارد و این نشانه پیوند مکتبی مردم با اهل بیت(ع) و پرورش عالمان توانمند در حوزه تالیف کتب دینی است.

نیاز به احداث مدارس علمیه جدی است

حجت‌الاسلام جلال رضوی‌مهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: موارد مختلفی مانند کمک به ایتام، درمان بیماری‌های لاعلاج و سرپرستی افراد بی‌سرپرست وجود دارد که نشانه ایمان مردم خدامحور و ولایت‌مدار در سازمان اوقاف و امور خیریه است.

وی خاطر نشان کرد: پشتیبانی مالی از دانشجویان، تعمیر مدارس علمیه و تبلیغ و ترویج سیره نبوی و علوی از دیگر اقدامات سازمان اوقاف و امور خیریه است.

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: امروز موقوفه‌هایی برای یادمان شهدا، تحقیقات و پیشرفت علوم هسته‌ای و محیط زیست از سوی مردم اختصاص پیدا می‌کند که در نوع خود قابل توجه است.

وی خاطر نشان کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه در مساجد، حسینیه‌ها، بیمارستان‌ها، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و اماکن مقدسه فعالیت دارد.

رضوی‌مهر نشر و انتشار معارف قرآن در زمینه بزرگداشت و برگزاری کنگره عظیم بین‌المللی قرآن، برگزاری جشنواره‌های منطقه‌ای قرآن، برگزاری محافل قرآنی و تجلیل از قاریان و مفسران قرآن را از دیگر اقدامات این سازمان ذکر کرد.

وی با اشاره به سامانه جامع جمع‌آوری اطلاعات موقوفات گفت: این سامانه شامل اطلاعاتی در زمینه موقوفات، تعداد موقوفه‌های داخلی و مقدار درآمدهای مالی است.

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: با استفاده از این سامانه کمترین فعالیت در زمینه موقوفات، وقف و اوقاف در اقصی نقاط کشور در بانک الکترونیکی ثبت می‌شود.

وی عنوان داشت: اکنون نیاز جدی در زمینه احداث مدارس علمیه وجود دارد که این مسئله پیوند مکتبی مردم با اهل بیت(ع) و پرورش عالمان توانمند در حوزه تألیف کتب دینی است.

رضوی‌مهر با بیان اینکه حوزه‌های علمیه همواره در طول تاریخ مستقل بوده‌اند گفت: مؤمنان و متدینان باید با ایجاد موقوفه‌های استانی در کنار حوزه‌های علمیه در استمرار این استقلال تلاش کنند.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول