اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی خبر داد

برداشت 1400 تن گیاهان دارویی در خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال حدود هزار و 400 تن گیاهان دارویی در استان برداشت شود.

برداشت 1400 تن گیاهان دارویی در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط‌عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، غلامرضا هادربادی اظهار کرد: از ابتدای امسال حدود یک‌هزار و 50 تن انواع گیاهان دارویی در استان تولید و از مراتع، باغات و مزارع برداشت شده که ارزش ریالی آنها حدود 21 هزار میلیون ریال است.

وی تصریح کرد: 3 هزار و 758 هکتار سطح زیر کشت مزرعه‌ای است ولی با احتساب جمع‌آوری گیاهان دارویی از مراتع و عرصه‌های طبیعی این سطح به 9 هزار و 442 هکتار می‌رسد که بیشترین سطح مربوط به شهرستان بشرویه در حدود 4 هزار هکتار است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال حدود یک‌هزار و 400 تن گیاهان دارویی در خراسان جنوبی برداشت شود و حدود 60 درصد تولیدات گیاهان دارویی خراسان جنوبی به استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و تهران به ارزش 12 هزار و 600 میلیون ریال صادر شده است.

هادربادی افزود: گونه‌های گیاهی کشت شده شامل آویشن، خاکشیر، زیره سبز، زیره ‌سیاه، کلپوره، نعناع، زنیان، آلوئه‌ورا، به‌لیمو، مریم گلی، نعناع فلفلی و گونه‌های جمع‌آوری شده از مراتع شامل آنغوزه شیرین، کاکتی، درمنه ترکی، سماق، نعناع، شاه‌تره و بنه است و حدود یک‌هزار و 200 نفر در زمینه کشت گیاهان دارویی در خراسان جنوبی مشغول به‌ کار هستند.

وی ادامه داد: سطح زیر کشت گیاهان دارویی در سال گذشته 3 هزار و 226 هکتار و میزان تولیدات یک‌هزار و 262 تن به ارزش 25 هزار و 240 میلیون ریال و صادرات 15 هزار و 144 میلیون ریال بوده است.

انتهای پیام/ز30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول