اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گفت‌وگو مسئولان استان کرمانشاه با خبرنگار فارس

آیت‌الله اشرفی اصفهانی حق زیادی بر مردم کرمانشاه دارد

خبرگزاری فارس: استاندار و امام جمعه کرمانشاه، نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری، امام جمعه قصرشیرین و امام جمعه سنقرو کلیایی یاد و خاطره چهارمین شهید محراب را گرامی داشتند.

آیت‌الله اشرفی اصفهانی حق زیادی بر مردم کرمانشاه دارد

سید دادوش هاشمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار کرد‌: آیت‌الله شهید اشرفی‌اصفهانی در یک خانواده روحانی در خمینی شهر اصفهان به دنیا آمد و پس از 80 سال زندگی پرافتخار و خدمت به اسلام و قرآن، توسط یکی از مزدوران منافقین کوردل در کمال بی‌رحمی به شهادت رسید.

هاشمی ادامه داد: آیت‌الله شهید اشرفی‌اصفهانی با تأسیس حوزه علمیه امام خمینی(ره) تدریس معارف اسلامی را با بیش از 60 نفر از طلاب شروع کرد.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: این شهید بزرگوار با حضور در جبهه‌ها به دیدار رزمندگان می‌شتافت و بارها در جبهه‌های مختلف حضور یافت و با سخنرانی‌های دلنشین، به سپاهیان اسلام روحیه بخشید.

وی خاطرنشان کرد: شهید عالم از نظر علمی و معنوی در حد کمال بود که راه کمال را با رشد و بالندگی طی کرده بود ایشان دوران طلبگی خود را با نهایت عسرت و مشقت اقتصادی گذراند و با همه مشکلات و مسائل آن‌ زمان، در تحصیل علوم اسلامی و دینی جدیت به خرج می‌داد.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: همه مردم آیت‌الله شهید اشرفی‌اصفهانی را به صفای نفس و آرامش روح و اطمینان قلب و خالی بودن از هواهای نفسانی و ترک هوا و اطاعت امر مولا و جامعیت علم مفید و عمل صالح می‌شناختند.

آیت‌الله مصطفی علما نیز گفت: 23 مهرماه سالروز شهادت چهارمین شهید محراب آیت‌الله اشرفی‌اصفهانی است شهید والا مقام شخصیتی عالم، لطیف، اخلاقی، روحانی، مبارز و مرجع انقلابیون در کرمانشاه بود که حق زیادی بر مردم کرمانشاه دارد.

امام جمعه کرمانشاه از مردم کرمانشاه خواست در سی‌امین سالگرد چهارمین شهید محراب شرکت کنند.

آیت‌الله حسن ممدوحی نیز گفت: شهید آیت‌الله اشرفی اصفهانی مردی باتقوا و عالم بود و طهارت باطن داشت.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: چهارمین شهید محراب زندگی سخت و پرماجرایی طی کرد و همیشه با قناعت زندگی می‌کرد و در تدریس طلبه‌ها زحمات بسیاری کشید.

ممدوحی با اشاره به خدمات ارزشمند شهید آیت‌الله اشرفی اصفهانی به مردم و انقلاب، تاکید کرد: این شهید بزرگوار با حضور در جبهه‌ها به دیدار رزمندگان می‌شتافت و مقید بود که برای آنان سخنرانی کند، بارها در جبهه‌های مختلف حضور یافت و با سخنرانی‌های دلنشین، به سپاهیان اسلام روحیه بخشید.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری تواضع، قناعت و همراهی با انقلاب را از ویژگی‌های شهید آیت‌الله اشرفی اصفهانی دانست و بیان داشت: ایشان پس از 80 سال زندگی پرافتخار و خدمت به اسلام و قرآن، توسط یکی از مزدوران آمریکا و منافقین کوردل در کمال بی‌رحمی به شهادت رسید و شهادت وی انقلاب را حفظ کرد.

ممدوحی با اشاره به زحمات شهید آیت‌‌الله اشرفی اصفهانی برای حفظ وحدت مردم، اظهار کرد: شخصیت بزرگ روحانی و پایبندی وی به انقلاب دلیل عصبانیت منافقان کوردل نسبت به ایشان بود.

وی خاطرنشان کرد: روزی که آیت‌الله اشرفی اصفهانی به شهادت رسید، همه مردم سراسر غرق ماتم و متاثر شدند.شهادت ایشان باعث شد مردم دشمن را بهتر بشناسند و متوجه ماهیت ضد بشری دشمن شوند.

حجت‌الا‌سلام شمس‌الله برقراری نیز ضمن گرامیداشت شهادت جانگداز آیت‌الله اشرفی‌اصفهانی گفت: آیت‌الله شهید اشرفی‌اصفهانی جزو شخصیت‌های ممتاز علمی و معنوی است.

برقراری در خصوص نام این شخصیت بزرگوار اظهار کرد: پدر بزرگوار این شهید اسم بزرگوار ایشان را عطاءالله گذاشت چون در روایات آمده است که عطاءالله یعنی خداوند متعال به شما عالم شهیدی را عطا می‌کند.

وی شهید اشرفی‌اصفهانی را عطیه ‌الهی و عالم معرفی کرد که در محراب عبادت تاج زرین شهادت را بر سر گذاشت.

امام جمعه سنقرو کلیایی تصریح کرد: شهید عالم از نظر علمی و معنوی در حد کمال بود که راه کمال را با رشد و بالندگی طی کرده بود.

وی با بیان اینکه آرزوی دیرینه آیت‌الله اشرفی‌اصفهانی رسیدن به مقام رفیع شهادت بود گفت: حدود 10 روز به شهادت ایشان مانده بود که بزرگوار فرمود کاش چهارمین شهید محراب شوم چراکه ایشان از همان روزها بوی بهشت را احساس می‌کرد.

برقراری افزود: وجود مبارک شهید بزرگوار برای کرمانشاه افتخار بزرگی بود، در استان از آیت‌الله اشرفی‌اصفهانی به عنوان نماد وحدت و مذاهب اسلامی یاد می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: شهید گرانقدر شخصیتی بود که بین علمای اهل‌تسنن و شیعه انس و الفت ایجاد می‌کرد و بارها با تشکیل سمینارهای مرکب از ائمه جمعه سنی و شیعه در استان کرمانشاه توطئه‌های تفرقه‌افکنانه داخلی و خارجی دشمنان را خنثی می‌کرد.

امام جمعه سنقرو کلیایی با اشاره به آزادی قصرشیرین به دست نیروهای غیور و دلاور ایرانی گفت: شهید عالیقدر از جمله نخستین کسانی بود که در مسجد شهرستان قصرشیرین حضور یافت و دو رکعت نماز شکر را به‌جا آورد.

وی اظهار کرد: ایشان در 8 سال دفاع مقدس با حضور در جبهه‌های قصرشیرین، پادگان ابوذر، گیلانغرب و نوسود با سخنرانی‌هایی به سپاهیان اسلام روحیه می‌داد و در بین رزمندگان ستاره‌ای درخشان بود.

برقراری آیت‌الله شهید اشرفی‌اصفهانی را مجاهد فی‌سبیل‌الله در مناطق عملیاتی خواند و تصریح کرد: شهید والامقام عابد محراب عبادت و مجاهد میدان مبارزه بود در شب عابد و در روز شیر‌مرد میدان نبرد بود.

حجت‌الا‌سلام علی ملکی نیز گفت: شهید اشرفی اصفهانی مصداق یک عالم برجسته، باتقوا و خدایی بود سیری در آیات و روایات این مطلب را بیان می‌کند که علما خارج‌کننده انسان از ظلمت و تاریکی به سوی نور و هدایت هستند.

وی با بیان اینکه عالم همان ادامه‌دهنده مسیر پیغمبران الهی و هدایت‌گران بشریت هستند، گفت: عالم با ورود خودش مانند شمعی است که در دل تاریکی روشنایی می‌دهد و به طور خدایی پروانه‌های قلوب انسان‌ها به دور این شمع هدایت‌گر می‌چرخند و انحرافات و افکار غیر‌خدایی را از جامعه دور و به سمت منبع اصلی هدایت و روشنایی یعنی پروردگار متعال قرار می‌دهند.

امام جمعه قصرشیرین شهید اشرفی اصفهانی را مصداق یک عالم برجسته و جهادگر معرفی کرد و افزود: شهید محراب با بال علم و تهذیب قدم در مسیر جهاد الهی گذاشت  با ورود شهید اشرفی اصفهانی به استان کرمانشاه نورانیت این عالم بزرگ در استان پخش شد و همانند خورشید در آسمان درخشید و تمام قلوب مردم دیندار استان کرمانشاه را به سوی خود جذب کرد.

ملکی اظهار کرد: این شهید گرانقدر بر کشتی قلوب مردم سکانداری کرد و هدایت قلوب مردم را به دست گرفت و مردم را در مسیر جهاد‌ الهی در 8 سال دفاع مقدس قرار داد تا به وظیفه انبیا، معصومین و اهل‌بیت عمل کند که همان وظیفه عالم دین است.

وی افزود: شهید اشرفی اصفهانی با ایجاد وحدت بین اهل‌سنت و تشیع از تفرقه بین مسلمانان جلوگیری کرد و آیات قرآن را سرلوحه اعمال خود قرار داد.

امام جمعه شهرستان قصرشیرین خاطرنشان کرد: این شهید بزرگ تلاش بسیاری را برای چنگ‌زدن مسلمانان به ریسمان حبل‌الله داشت که در عصر امروز ما حبل‌الله همان ولایت فقیه است و شهید محراب با رهبری امام(ره) این وحدت کلمه را بین مردم دیندار استان کرمانشاه ایجاد کردند تا در مقابل کفار قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه شهید اشرفی اصفهانی تنها بعد جهاد را تقویت نکرد گفت: بعد معنویت مردم را با کلام نورانی خود تقویت کردند.

ملکی تصریح کرد: از افتخارات مردم شهیدپرور و مجاهد قصرشیرین همین بس، که بعد از آزادی این شهرستان شهیدپرور آیت‌الله اشرفی اصفهانی از نخستین افرادی بودند که وارد این شهرستان شدند و در تنها مسجد و تنها بنای این شهرستان نماز شکر را به جا آورد تا به دنیا بفهماند قدرت معنویت و اعتقاد‌ات الهی بر تمام قدرت‌های جهان پیروز است.

وی ادامه داد: نماز شکر آیت‌الله اشرفی اصفهانی با آن دیدگاه عالمی به مردم قصرشیرین روحیه عزتمندی عطا کرد.

ملکی گفت: شهید محراب با آن کمال خدایی و بی‌قراری روح ملکوتی و قدس در کالبد جسمانی‌اش برای عروج به سمت پروردگارش همانند مولای متقیان امیر‌المومنان علی(ع) در لحظه ارتباط و تکلم با پروردگار متعال در محراب در حال صلات به مقام رفیع شهادت رسیدند و روح ایشان به ملکوت‌اعلی پیوست و در کنار ائمه معصومین، اهل‌بیت، انبیا و رسول‌الله قرار گرفت.

امام جمعه شهرستان قصرشیرین افزود: به طور یقین شهید اشرفی اصفهانی به وظیفه و تکلیف دینی و الهی خود عمل کرد تا امروز اعمال و رفتار این شهید بزرگ سرلوحه تمام کارهای ما در مسیر زندگی‌مان قرار گیرد.

ملکی در پایان گفت: از خداوند متعال خواستاریم تا در روز قیامت شفاعت این عالم شهید را در صحرای محشر برای تک تک ما قرار دهد.

انتهای پیام/خ۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول