اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار سیراف خبر داد

ساخت یادمان نخستین شهید استان بوشهر در بندر سیراف

خبرگزاری فارس: شهردار سیراف گفت: ساخت یادمان مزار نخستین شهید استان که در شهر بوشهر به خاک سپرده شده در زادگاه ایشان در دستور کار است و یادمانی تحت عنوان شهید والا مقام و افتخار سیراف پاسدار ابراهیم یگانه بنا می‌شود.

ساخت یادمان نخستین شهید استان بوشهر در بندر سیراف

به گزارش خبرگزاری فارس از سیراف وحید واعظی ظهر امروز در دیدار با خانواده‌های معظم شهدای این شهرستان اظهار داشت: خانواده شهدا مدال‌های افتخار این مملکت هستند و این عزیزان هر چه در توان داشتند در طبق اخلاص گذاشته که قابل تمجید است.

شهردار سیراف با اشاره به تاثیرات فرهنگی و معنوی حضور خانواده این شهیدان بزرگوار در شهر سیراف افزود: توفیقی است که امروز در منازل آن شهیدان حضور داریم که خاطرات آنان هرگز از ذهن‌ها پاک نخواهد شد.

واعظی با بیان اینکه شهدای بزرگوار سیراف نباید در تاریخ این دیار فراموش شوند یادآور شد: مقرر شده طبق بیانات و سفارش ویژه امام جمعه محترم شهر سیراف، کتاب خاطرات رزمندگان و همسنگران این شهدای والامقام که در مناطق عملیاتی جنوب و غرب شهید شدند؛ چاپ و در همایش‌ها و یادواره شهدای شهر در بین عموم توزیع خواهد شد.

وی از ساخت یادمان نخستین شهید استان بوشهر در بندر سیراف خبر داد و اضافه کرد: ساخت یادمان مزار نخستین شهید استان که در شهر بوشهر به خاک سپرده شده در زادگاه ایشان در دستور کار است و یادمانی تحت عنوان شهید والا مقام و افتخار سیراف پاسدار ابراهیم یگانه بنا می‌شود.

امام جمعه سیراف نیز اظهار داشت: پرچم عزتی که بر بام جهان اسلام برافراشته شده مرهون ایثارگری شهداست، شهدا نه تنها برای خود و خانواده عزت آفریدند بلکه برای تمام ملت ایران سرافرازی کردند.

حجت‌الاسلام محمدصادق عاشوری افزود: در این دنیای پر از وسوسه و هوس‌انگیز ما مسئولان باید با پیمان عملی با شهیدان در راه آنان قدم برداریم.

امام جمعه سیراف عنوان داشت: خانواده شهدا به ما نیازی ندارند در واقع این مسئولان هستند که به این دیدارها برای تقویت روحیه، ایمان و گرفتن انرژی نیاز دارند و امیدواریم با عملکردشان گوشه‌ای از فداکاری‌های خانواده‌های معظم شهدا را جبران کنند.

عاشوری ابراز داشت: اگر نظام و انقلاب اسلامی نیاز به حضور جوانان پیدا کند جوانان امروز ما پرشورتر و با انگیزه‌تر از جوانان سال 57 در میدان جهاد حاضر خواهند شد.

وی خاطر نشان کرد: ارتباط بین مسئولان و خانواده‌های شهدا باید تنگاتنگ باشد که این مهم باعث افزایش روحیه جهادی در بین مسئولان و محیط کار خواهد شد.

عاشوری تصریح کرد: امنیت و آرمش و رشد امروز که ما در جامعه مشاهده می‌کنیم به برکت خون پاک شهداست و بالاترین اجرها متعلق به خانواده‌های آنهاست.

وی اضافه کرد: ما امروزه در شرایطی هستیم که باید با بصیرت در مسیر شهدا حرکت کنیم چون آنها راهنمای ما هستند.

در این دیدار پدر شهید یگانه خاطراتی از آن شهید بازگو کرد و از مسئولین به منظور ساخت یادمان برای آن شهید در دستور کار خود قرار داده‌اند صمیمانه سپاسگزاری کرد.

حسین روشن رزمنده آزاده و همرزم چند تن از شهدای شهر سیراف نیز به نحوه چگونگی شهادت و ماجرای دوران رزمندگی عزیزان همرزم خود اشاره کرد.

انتهای پیام/غ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول