اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز در کرمانشاه

دومین دوره جشنواره سنگ‌نوردی بیستون برگزار خواهد شد

خبرگزاری فارس: دومین دوره جشنواره سنگ‌نوردی بیستون امروز بعداز‌ظهر در کرمانشاه با شرکت بیش از 50 سنگ‌نورد خارجی و 90 سنگ‌نورد ایرانی برگزار خواهد شد.

دومین دوره جشنواره سنگ‌نوردی بیستون برگزار خواهد شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، دومین دوره‌ جشنواره سنگ‌نوردی بیستون با حضور بیش از 50 سنگ‌نورد  خارجی و حدود 90 سنگ‌نورد ایرانی امروز  بعدازظهر در کرمانشاه برگزار خواهد شد.

این جشنواره برای نخستین‌بار در سال 89 در کرمانشاه تنها با حضور 25 سنگ‌نورد خارجی از سه کشور دنیا برگزار شد، اما دومین دوره‌ آن با حضور بیش از 50 سنگ‌نورد خارجی از کشورهای آلمان، ایتالیا، اسلوونی، استرالیا، ایرلند، انگلستان، ترکیه، دانمارک، سوئد، سوئیس و فرانسه برگزار خواهد شد.

15 نفر از سنگ‌نوردان شرکت‌کنندگان خارجی در این جشنواره را بانوان تشکیل می‌دهند.

حضور یک سنگ‌نورد 19 ساله‌ فرانسوی که جزو برترین سنگ‌نوردان جوان دنیا است و همچنین اجرای برنامه‌هایی  همانند انجام بندبازی توسط چهار ماجراجوی اروپایی بر روی دیواره بیستون و پریدن از بلندای دیواره، از جمله موارد قابل توجه جشنواره‌ سنگ‌نوردی امسال بیستون است.

این جشنواره که فرصت مناسبی برای تبادل فنی و تجربیات شرکت‌کنندگان و همچنین تعاملات فرهنگی میان کشورهای حاضر است با حمایت استانداری، هلال‌احمر، نیروی انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی، سازمان میراث فرهنگی، شهرداری، شورای شهر و هیئت کوهنوردی کرمانشاه به همراه فرمانداری شهرستان هرسین، صدا و سیما و فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی برگزار می‌شود.

مراسم افتتاحیه دومین جشنواره بین‌المللی سنگ‌نوردی بیستون امروز ساعت 16 عصر در محوطه تاریخی بیستون برگزار خواهد شد.

این جشنواره از 23 تا 28 مهر ماه سال‌جاری با صعود سنگ‌نوردان از مسیرهای مختلف دیواره‌ «بیستون» انجام خواهد شد.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول