اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه‌های علمیه:

تحول لازمه پویایی و بالندگی حوزه است

خبرگزاری فارس: مدیر حوزه‌های علمیه گفت: لازمه پویایی، بالندگی و شادابی حوزه، تحول است البته همه مجموعه حوزه باید تحول‌خواه باشند و به وضع موجود قانع نباشند.

تحول لازمه پویایی و بالندگی حوزه است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله سید ‌هاشم حسینی‌بوشهری در نشستی با معاونین، مدیران و کارکنان مرکز مدیریت حوزه‌ با اشاره به اینکه فلسفه وجودی حوزه‌های علمیه تحقق آیه «نفر» است، ‌اظهار کرد: ما بر سر سفره تلاش‌های گذشتگان خود از جمله مراجع بزرگ در عصر غیبت نشسته‌ایم در عصر ما هم بزرگانی که مسئولیت اداره حوزه‌ها را عهده‌دار بودند هر کدام فضایی را ایجاد کرده که باید با قدرت و قوت این مسیر ادامه یابد و با تقویت نقاط قوت و برطرف کردن نقاط ضعف کارهای انجام شده را تکمیل کنیم.

مدیر حوزه‌های علمیه با تاکید بر ضرورت گره‌گشایی از مشکلات طلاب بر اساس ضوابط و قوانین گفت: قانون قابل تفسیر به اشکال گوناگون است، گاهی می‌توان قانون را به گونه‌ای تفسیر کرد که مشکلات طلاب حل نشود اما گاهی چون ما به دنبال گره‌گشایی از کار طلاب هستیم می‌توان بر اساس ماده و یا تبصره‌ای که در همین قانون وجود دارد مشکل طلبه‌ای را حل کرد و کار او را انجام داد.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری خطاب به کارکنان حوزه تاکید کرد: موقعی که طلبه به شما مراجعه می‌کند نیتتان بر حل مشکل باشد ‌نه اینکه به دنبال این باشید که «چه کنم به او پاسخ منفی بدهم.»

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به لزوم تکریم و احترام طلاب یادآور شد: بدون اینکه تفسیر خلاف قانون داشته باشید، به دنبال یافتن راهکار قانونی برای حل مشکلات طلاب باشید و زمینه‌های گره‌گشایی مشکلات طلبه‌ها را از قوانین استخراج کنید تا سربازان امام عصر‌(عج) بدون دغدغه به تحصیل علم و فراگیری معاف غنی اهل بیت(ع) بپردازند.

وی ادامه داد: اگر از مشکلات طلاب به شکل قانونی گره‌گشایی کنیم آنان به مجموعه حوزه خوش‌بین شده و می‌توانند پله‌های تکامل و ترقی را یکی پس از دیگری طی کرده و احیاگر مکتب اهل‌بیت‌(ع) در دنیا باشند.

آیت‌الله حسینی‌‌بوشهری همچنین خاطر نشان کرد: سیستمی طراحی شده تا با طلاب و اساتید ارتباط مستقیم داشته باشیم و آنان به راحتی بتوانند نظرات و پیشنهادات خود را به مدیریت حوزه ارائه دهند.

وی حوزه را متعلق به امام زمان (عج) دانست و افزود: همه دلبستگی و عشق ما به این است که زیر نظر امام زمان(عج) هستیم و باید برای بالندگی و پویایی حوزه تلاش کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری پرچم‌دار و سکان‌دار اسلام ناب است و مراجع عظام هم زعمای حوزه هستند، ابراز داشت: وظیفه داریم ایده‌ها و نظرات این بزرگان را در متن حوزه پیاده کنیم و انتظارات آنان را برآورده سازیم.

مدیر حوزه‌های علمیه تاکید کرد: مدیریت حوزه خود را نسبت به منویات و دیدگاه‌های مقام معظم رهبری و مراجع عزیز پایبند می‌داند و اعتقاد دارد که برای اداره مطلوب حوزه، غیر از این هم راهی وجود ندارد.

وی در ادامه با اشاره به موضوع تحول در حوزه گفت: لازمه پویایی، بالندگی و شادابی حوزه، تحول است البته همه مجموعه حوزه باید تحول‌خواه باشند و به وضع موجود قانع نباشند.

انتهای پیام/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول