اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مینیاتوریست اصفهانی:

استاد حسین بهزاد از پیشروان هنر مینیاتور در ایران بود

خبرگزاری فارس: مینیاتوریست اصفهانی گفت: مرحوم حسین بهزاد از پیشروان و پیشگامان هنر مینیاتور در ایران بود و از اساتید سنتی و قدیمی کشور محسوب می‌شود.

استاد حسین بهزاد از پیشروان هنر مینیاتور در ایران بود

هوشنگ جزی‌زاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان به مناسبت بزرگداشت استاد حسین بهزاد اظهار کرد: بهزاد از هنرمندان بزرگ کشور بود که طی سال‌های زندگی خود در عرصه هنر مینیاتور در سطح کشور آثار برجسته‌ای را از خود به جای گذاشت.

وی با اشاره به اینکه البته در کنار استاد حسین بهزاد مینیاتوریست‌های برجسته‌ای در سطح کشور فعالیت کردند، ادامه داد: صفا و صمیمیت در تمام سال‌های زندگی و فعالیت استاد حسین بهزاد به عنوان یکی از مینیاتوریست‌های حرفه‌ای کشور وجود داشته است.

مینیاتوریست اصفهانی با بیان اینکه استاد حسین بهزاد از پیشروان و پیشگامان هنر مینیاتور در ایران بود، تصریح کرد: بهزاد از اساتید سنتی و قدیمی کشور محسوب می‌شود و سایه توسط وی در هنر مینیاتور ایجاد شده است.

وی با تاکید بر اینکه مرحوم استاد بهزاد ابتکارات بسیاری را در هنر مینیاتور ایجاد کرد، افزود: فعالیت او به صورتی بود که هنر مینیاتور را به اوج رساند و تمام مینیاتوریست‌های جهان با آثار برجسته مرحوم استاد بهزاد آشنا هستند.

جزی‌زاده با اشاره به اینکه مرحوم بهزاد از شهرت جهانی برخوردار است، تاکید کرد: تزئینات موجود در مینیاتور‌های قدیم تبریز در مینیاتور‌های مرحوم استاد حسین بهزاد وجود نداشته است و سادگی و زنگار‌های ساده در آثار او موج می‌زند.

وی با تاکید بر اینکه سبک استاد بهزاد در هنر مینیاتور رضا عباسی بوده است، افزود: آثار وی در خارج از کشور با عنوان عتیقه به فروش می‌رود و این موضوع حاکی از اهمیت و ارزش بالای آثار مینیاتوری او در سطح جهان است.

انتهای پیام/ز20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول