اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جشنواره تئاتر کودک ـ 275

حسینی: هنرمندان با زبان هنر اهانت به پیامبر(ص) را پاسخ دهند

خبرگزاری فارس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ساخت فیلم موهن علیه حضرت رسول اکرم(ص) گفت: هنرمندان باید با زبان فاخر هنر نسبت به معرفی شخصیت پیامبر اکرم(ص) اقدام کرده و پاسخ دقیق و محکم به این اهانت بدهند.

حسینی: هنرمندان با زبان هنر اهانت به پیامبر(ص) را پاسخ دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان سید محمد حسینی پیش از ظهر امروز در مراسم اختتامیه نوزدهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در همدان با بیان اینکه بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب باید نشاط همگانی در کشور نمود بارز داشته باشد اظهار کرد: ایجاد فضای شاد و امیدآفرین یکی از توصیه‌های رهبری است که باید نسبت به آن اهتمام ورزید و کشور را از فضای خمودگی دور ساخت.

وی برگزاری جشنواره کودک و نوجوان را یکی از ابزارهای ایجاد فضای نشاط‌آور در جامعه دانست و ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های مناسبی که توسط دست‌اندرکاران صورت گرفته است نوزدهمین جشنواره کودک و نوجوان به خوبی در همدان برگزار شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از اجرای بیش از یک‌هزار و 500 نمایش در سطح استان خبر داد و افزود: 40 مهمان خارجی نیز در ایام برگزاری جشنواره در همدان حضور داشتند.

وی با بیان اینکه نوع رفتار با کودک باید با ظرافت همراه باشد، ابراز داشت: برای مثال می‌توان به نوع رفتار لقمان حکیم با فرزندش اشاره داشت که با صمیمیت با وی ارتباط برقرار می‌کند و به دور از عتاب و خطاب و سرزنش و ملامت راه درستی را به فرزندش می‌آموزد.

حسینی تئاتر هنری را اصیل و فاخر دانست و گفت: اثرگذاری این هنر به دلیل تاثیرات غیرمستقیم آن روی کودک و نوجوان است که به مراتب بیش از سایر ابزارهای تربیتی است.

وی از داستان‌های ادبی ایران زمین سخن راند و خاطرنشان کرد: با توجه به مفاهیم و مضامین بلندی که در شاهکارهای ادبی ایران وجود دارد نباید کسی ادعای این را داشته باشد که برای تولید نمایش سوژه کم دارد چرا که این ادعا به معنای جفا در ادبیات ماست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اقدام مثبت جشنواره نوزدهم و تثبیت بخش نمایشی کودک و نوجوان گفت: با برنامه‌ریزی‌هایی که در دستور کار داریم از سال آینده بخش نمایش خردسال نیز جدا خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه کودکان و نوجوانان نیز باید به عنوان بازیگر در صحنه حضور داشته باشند، تصریح کرد: این امر موجب تقویت و خلاقیت کودک و شکوفاسازی ابتکارات او می‌شود که به همین دلیل باید چنین فضایی را برای وی به وجود آورد.

حسینی خواستار توجه به آموزش تئاتر در مهدکودک‌ها و مدارس شد و گفت: توجه به تئاتر از پایه می‌تواند در تقویت این هنر متعالی در درازمدت مثمر ثمر واقع شود.

وی تاکید کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به هر میزان که بتواند از لحاظ سخت‌افزاری و نرم‌افزاری هنر تئاتر را مورد حمایت خود قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر با محدودیت‌های اعتباری مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: با این وجود هیچ برنامه‌ای در سطح کشور تعطیل نشده و حتی شاهد برگزاری برنامه‌های پیش‌بینی شده باشکوه‌تر از سال‌های قبل هستیم.

حسینی در بخش پایانی سخنانش با اشاره به ساخت فیلم موهن علیه حضرت رسول اکرم(ص) تصریح کرد: هنرمندان باید با زبان فاخر هنر نسبت به معرفی شخصیت پیامبر اکرم(ص) اقدام کرده و پاسخ دقیق و محکم به این اهانت بدهند.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول