اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دانشیار دانشکده پزشکی یونیورسیدد:

کودکانی که به PTSD مبتلا می‌شوند در بزرگسالی دچار استرس می‌شوند

خبرگزاری فارس: دانشیار دانشکده پزشکی یونیورسیدد گفت: کودکانی که مبتلا به PTSD می‌شوند در دوران بزرگسالی دچار استرس می‌شوند که از علائم آن تعریق زیاد است.

کودکانی که به PTSD مبتلا می‌شوند در بزرگسالی دچار استرس می‌شوند

پرفسور سباستین آبرو سلیم در حاشیه نخستین کنگره اضطراب بیمارستان‌رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، اظهار کرد: اضطراب در بین تمام افراد شایع است و فرد علائمی دارد که با اضطراب‌های معمولی متفاوت است.

آبرو سلیم خاطرنشان کرد: برای کسی که مواجه با حالت مرگ شده، ماهیت تروما می‌تواند به صورت سایکولوژی یا جدایی احساسی باشد و در این نوع بیماری بر اساس آستانه تحمل فرد نوع واکنش فرق می‌کند.

وی یادآور شد: این فرد سعی می‌کند که اگر احتمال بروز دوباره این حادثه وجود دارد از آن دوری کند و علت اصلی این اضطراب تروما است.

دانشیار دانشکده پزشکی یونیورسیدد در ارتباط با کودکانی که دچار این آسیب شده‌اند، گفت: کودکانی که دچار PTSD می‌شوند در دوران بزرگسالی دچار استرس می‌شوند که از علائم آن تعریق زیاد است.

آبرو سلیم افزود: فاکتورهای نوروبیولوژیک نیز در این زمینه نقش دارند و می‌توان این نظریه را داشت که PTSD ارتباطی بین نورون و عصب است.

وی با اشاره به استرس اظهار کرد: استرس از فیزیک گرفته شده و حالت خستگی مفرد بیمار را توصیف می‌کند که ظرفیت تحمل آن را ندارد و استرس در وجوه مختلف استفاده می‌شود.

دانشیار دانشکده پزشکی یونیورسیدد گفت: PTSD سبب می‌شود علائمی به وجود آید که فرد به خاطر ترومایی که به او وارد شده دچار استرس شود و به همین دلیل احساس خوشایندی ندارد.

آبرو سلیم در ارتباط با نتایج تحقیقات خود گفت: نشان‌هایی که در این افراد به وجود می‌آید قابل توجیه است، اینکه فرد دوست نداشته باشد آنچه را که سبب ایجاد این حالت در او شده به یاد آورد و تجربیات ما نشان داده که نداشتن حافظه و تمرکز، بی‌قراری و احتمال بروز مرگ که در این افراد آزار دهنده است و بیمار نمی‌تواند خود را با محیط اطرافش وفق دهد.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول