اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تحت عنوان دفاع از کوی و برزن

رزمایش گردان‌های عاشورای پایگاه محور در سی‌سخت برگزار شد

خبرگزاری فارس: رزمایش گردان‌های عاشورای پایگاه محور در سی‌سخت تحت عنوان دفاع از کوی و برزن برگزار شد.

رزمایش گردان‌های عاشورای پایگاه محور در سی‌سخت برگزار شد

 به گزارش خبرگزاری فارس از دنا، حجت‌الاسلام سیدجواد غفاریان ظهر امروز در رزمایش گردان‌های عاشورا در دنا مهمترین مشخصه بسیجی را ایمان به خدا و اعتقاد و باور درونی و مکتبی بودن آن دانست و افزود: جهاد همه جانبه در راه خدا، نگهبانی از انقلاب و دستاوردهای نظام مقدس اسلامی از مشخصه مکتبی بودن نیروهای بسیجی است.

 امام جمعه موقت دنا زیباترین حرکت و فعالیت بسیجیان را داشتن رنگ خدایی در کارها دانست و گفت: امام بسیجیان، خمینی کبیر (ره) فرموده‌اند "بسیج لشکر مخلص خدا است که دفتر تشکیل آن را همه مجاهدان از اولین تا آخرین امضاء نموده‌اند".

غفاریان اخلاق نیکو را یکی از صفات پسندیده در اسلام دانست و اظهار کرد: از شیوه‌های مطلوب جاذبه دینی و فضایل انسانی حسن خلق است و در میان آداب اخلاقی و سنت‌های اجتماعی، حسن برخورد با مردم در اخلاق اسلامی جایگاه ویژه‌ای دارد و برای نیروهای بسیجی که با مردم ارتباط دارند این موضوع حائز توجه است.

وی مهمترین مؤلفه جاذبه مردم به تشکیلات بسیج را برخورداری نیروهای بسیجی از این صفت پسندیده دانست و یادآور شد در اهمیت حسن اخلاق همین بس که پیامبر گرامی اسلام (ص) فرموده است: "برترین شما نیکوکارترین شما از نظر اخلاق است. آنان که خود را آماده خدمت کرده و با دیگران با الفت و مهربانی زندگی می‌کنند.

غفاریان به مردمی بودن بسیج اشاره کرد و گفت: مردمی بودن بسیج این است که آنان از متن ملت برخاسته و به صورت خودجوش و حرکت مردمی به عضویت این تشکیلات پیوستند و در جهت مصالح و آرمان‌های نظام به پیروی از ولایت‌فقیه به انجام وظیفه می‌پردازند.

 امام جمعه موقت دنا به حضور بسیجیان در همه جا اشاره و تاکید کرد: حضور رده‌های مقاومت بسیج در کلیه اقشار و اصناف و اقصی نقاط کشور و پذیرش و جذب آحاد مردم در سنین مختلف نماد واقعی مردمی بودن این تشکیلات است و شهادت‌طلبی در وجود بسیجیان عجین شده است و بسیجی شهادت را می‌شناسد و به آن عشق می‌ورزد.

 وی وجود بسیج را ضروری دانست و عنوان کرد: اگر بسیج نبود در دفاع مقدس نمی‌توانستیم در برابر دشمن تا دندان مسلح ایستادگی کنیم و هر جا که نوای دلنشین بسیج طنین‌انداز شده تحول عظیم به بار آورده که ثمرات آن در همه زمینه‌ها آشکار شده است.

 غفاریان به جنگ نرم دشمن اشاره کرد و گفت: امروزه با توجه به رشد فکری و آگاهی عمومی ملت‏های جهان، نفوذ و سلطه و به ‏دست آوردن مستعمرات از راه لشکرکشی‏های نظامی به آسانی امکان‏پذیر نیست و در صورت اجرا هزینه‏های زیادی را بر مهاجمان تحمیل می‏کند.

 وی نفوذ غرب را از راه‌های متعدد دانست و تصریح کرد: استعمارگران روش نفوذ در کشورها را تغییر داده‏اند این کشورها معمولاً اجرای مقاصد خود را با عناوین تبلیغ مذهبی، رواج تکنولوژی، ترویج زبان، انجمن‏های خیریه، به نام سیاست‏های فرهنگی و فرهنگ‏پذیری انجام می‏دهند.

 انتهای پیام/ی20

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول