اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حاشیه‌های فارس از بیست و ششمین جشنواره کودک و نوجوان

گوشزد کردن اشتباه بزرگ کارگردان فیلم توسط خبرنگار

خبرگزاری فارس: در نشست فیلم «روئیدن در باد» دقت نظر بالای خبرنگار نوجوان در گوشزد کردن اشتباه بزرگ کارگردان فیلم، تحسین همه حضار را برانگیخت.

گوشزد کردن اشتباه بزرگ کارگردان فیلم توسط خبرنگار

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان بیست و ششمین جشنواره کودک و نوجوان با تحولاتی از جمله حضور خبرنگاران کودک و نوجوان همراه بود.

این موضوع در وهله نخست شاید چندان جدی به نظر نمی‌رسید، اما در طول برگزاری جشنواره این خبرنگاران بارها و بارها توجه مسئولان و حضار را با سؤال‌های هوشمندانه خود برانگیختند و گاهی دقت نظر بالای آنها تعجب تمام حضار را برمی‌انگیخت.

این هوشیاری و دقت نشان از تصمیم صحیح مسئولان جشنواره در اعتماد‌کردن به کودکان و نوجوانان است و نشان می‌دهد نسل کنونی را باید بیشتر از قبل جدی بگیریم و با حمایت از آنها راه را برای پرورش استعداد و نبوغشان باز بگذاریم.

یکی از این خبرنگاران نوجوان در نشست فیلم« روئیدن در باد» از کارگردان پرسید چرا کودک عشایر فیلم که در مقطع سوم راهنمایی تحصیل می‌کند در لوکیشنی از فیلم در حال قرائت شعر «تو را من چشم در راهم» از روی کتاب خود است در حالی که این شعر مربوط به مقطع اول دبیرستان است؟ که این پرسش زیرکانه تحسین و تشویق تمام حضار را برانگیخت.

در این هنگام رهبر قنبری کارگردان فیلم نتوانست جواب درستی به این موضوع بدهد و به گفتن این جمله اکتفا کرد که « من این شعر را بسیار دوست دارم».

نشست فیلم« دامنه‌های سفید» نیز با لحظات جالبی همراه بود، از جمله اینکه میر علایی دبیر جشنواره کودک و مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی در این نشست شرکت کرد.

نکته جالب اینجاست که گویی حضور میر علایی باعث شد هنرمندان تمام  گلایه های خود را  فراموش کنند و مجری مراسم و بقیه حضار مدام از وی به خاطر نظم خاصی که در برگزاری جشنواره کودک وجود داشت تشکر و اظهار امیدواری کردند که وی همواره دبیر جشنواره کودک باقی بماند.

مجری مراسم همچنین از برگزاری منظم نشست‌ها و زمان برگزاری فیلم‌ها در سینما رسانه تشکر کرد و این در حالی است که همگی شاهد بودیم که نشست فیلم‌ها بارها و بارها لغو شدند و زمان تأخیر در برگزاری برخی فیلم‌ها به یک ساعت رسید، ضمن اینکه برخی کارگردان‌ها از سیستم صوتی و امکانات تالار فرشچیان گلایه بسیار داشتند و معتقد بودند برای فیلم خود این همه زحمت نکشیده بودند که در تالار برای اکران آن متحمل شدند.

*‌ زمانی که عوامل این نشست بر روی سن مستقر شدند، مجری گفت: من احساس می‌کنم خانم چرخنده اینجا احساس تنهایی می‌کنند چرا که همسرشان پایین نشسته‌اند، آقای نوابی من حاضرم صندلی خود را به شما بدهم، شما باید تشریف بیاورید بالا.

در این هنگام علی اوسیوند بازیگر فیلم گفت: همسر من هم اینجا هستند، اگر لشکرکشی است بگویید همسر من هم

(حمیرا ریاضی) بیایند که بذله‌گویی مداوم وی او با تشویق حضار روبرو شد.

*‌ در بخشی از نشست علی اوسیوند با اشاره به سختی‌های کار در این فیلم گفت: شانسی که من همیشه داشته‌ام این است که زمستان‌ها با آستین کوتاه در برف و تابستان‌ها با کت در جنوب کار می‌کنم، در دامنه های سفید، من در حالی کار کردم که خرس حاضر به شکار نبود و سه ماه پای من کرخت شده بود.

وی افزود: پس از فیلم‌برداری بخش دماوند به بوشهر رفتیم و من کمی در آب راه رفتم و سپس به قشم برای فیلم‌برداری مروارید دعوت شدم تا اینکه پای من به حالت قبلی برگشت، به همین دلیل تجربه به واقع  خوبی بود!

*‌ مجری مراسم زمانی که در حال توضیح دادن دلایل غیبت خود پس از فیلم شب یلدا بود،به الهام چرخنده گفت: تعدادی از دوستان اصفهانی پس از دیدن فیلم « دامنه‌های سفید» از من سؤال می‌کردند که این همان خانم چرخنده شب یلداست؟

در این هنگام چرخنده با نگاه متعجب به حضار گفت: خیلی پیر شدم؟غ7

*‌ در بخش دیگری از نشست یکی از حضار از کارگردان فیلم پرسید: با توجه به اینکه بازیگران این فیلم کودک هستند این سؤال پیش می‌آید که دو بچه‌ بازیگر فیلم مدرسه نداشتند؟ که اوسیوند مانند همیشه به شوخی جواب داد که ما جمعه‌ها فیلم‌برداری می‌کردیم ( زمان فیلم روز جمعه است) که در این هنگام با تشویق شدید حضار روبرو شد.

*‌ زمانی که کارگردان درباره سختی‌های کار سخن می‌گفت اوسیوند سخن وی را قطع کرد و گفت: ما در این فیلم پوست کلفت بودیم، هنرمند یعنی کرگدن، شانس نداریم که، یک فیلم آپارتمانی به تور ما نمی‌خورد.

در این هنگام کارگردان خطاب به حضار توضیح داد: ما یک فیلم داشتیم که آقای اوسیوند 30 تا 40 متر از یک دکل بالا رفتند، به همین علت بازی در این فیلم برایشان آسان بوده است.

*‌ یکی از حضار این پرسش را مطرح ساخت که آیا ترتیب تیتراژ بر اساس حروف الفبا بود یا پیشکسوتی، چون من توقع داشتم اسم آقای اوسیوند در ابتدای تیتراژ باشد که با تشویق حضار روبرو شد.

رشاد تهیه کننده فیلم در این باره گفت: من فکر می‌کنم که اگر اسم ایشان را ابتدا می‌نوشتیم نیز یک نفر دیگر اعتراض می‌کرد که اوسیوند با لحن جدی گفت:« بیخود کرده» که این واکنش وی تشویق شدید حضار را در پی داشت و رشاد نیز در پاسخ وی گفت: من فکر می‌کنم طرح این سؤال از ابتدا توطئه آقای اوسیوند بوده است.

*‌ مجری در خاتمه پرسش‌های حضار از میر علایی دبیر جشنواره و مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی و همچنین از حمیرا ریاضی همسر اوسیوند نیز خواست به روی سن بیایند و در کنار دیگر حضار بنشینند.

زمانی که خانم ریاضی به جمع هنرمندان حاضر بر روی سن پیوست مجری نیز به صورت هم‌زمان در حال توضیح هتل کوثر بود که

میر علایی سخن وی را قطع کرد و گفت «فکر کردم می‌خواهید بگویید قرار است نشست خانوادگی هنرمندان برگزار شود با بحث خانواده پایدار! »

*‌ در ابتدای نشست کامران ملکی مجری مراسم گفت: از دیدگاه من ارتباط کارگردانان و عوامل فیلم با حضار بسیار صمیمی و محترمانه بود و این همدلی و نظم را در جشنواره فیلم فجر نیز تاکنون شاهد نبوده‌ایم.

از نکات جالب پس از نشست عکس‌های یادگاری مداوم علی اوسیوند با علاقه‌مندان بود که وی در جواب خبرنگاران گفت که به خاطر عشق به مردم از این کار هرگز خسته نمی‌شود.

انتهای پیام/خ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول