اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون علمی و پژوهشی معاونت علمی ریاست جمهوری خبر داد

پرداخت 60 میلیارد تومان کمک بلاعوض به پارک‌های علم و فناوری

خبرگزاری فارس: معاون علمی و پژوهشی معاونت علمی ریاست جمهوری با بیان اینکه یکی از وظایف علوم انسانی تجاری‌سازی سایر علوم است، از پرداخت 60 میلیارد تومان کمک بلاعوض به پارک‌های علم و فناوری خبر داد.

پرداخت 60 میلیارد تومان کمک بلاعوض به پارک‌های علم و فناوری

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی پارک علم و فناوری قم، سید مهدی سیدی طی بازدید از پارک علم و فناوری قم با تاکید بر اینکه توسعه و ترویج، بازاریابی و صادرات محصولات مختلف بر عهده علوم مرتبط با رشته‌های انسانی است گفت: کار توسعه و فرهنگ‌سازی و معرفی محصولات علوم مختلف جزو کارهای علوم انسانی است و نباید فکر کنیم که این علوم با تجارت و منفعت‌طلبی بیگانه است، بلکه اتفاقاً باید خود این علوم به تجاری‌سازی سایر علوم کمک کنند.

وی بر ارتباط پارک علم و فناوری با مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی تاکید کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین راهبردهای پارک باید این باشد که ارتباط مستمر با سطوح عالیه تحصیلی داشته و این مجموعه باید محل رجوع و رفت و آمد مفید خیل عظیمی از دانشجویان و دانش‌آموختگان باشد.

معاون علمی و پژوهشی معاونت علمی ریاست جمهوری با اشاره به اینکه پارک‌های علم و فناوری حلقه واسط دانشگاه و جامعه هستند اضافه کرد: پارک‌های علم و فناوری یک مجموعه مستقل بوده و بعد از گذراندن دوره‌های مقدماتی تاسیس و راه‌اندازی به درآمدزایی و بهره‌وری مالی برسند.

وی اظهار کرد: فرق دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی با پارک‌ها این است که دانشگاه‌ها مصرف‌کننده بودجه دولتی هستند و کسی هم انتظاری ندارد که هزینه‌هایی را که دریافت می‌کنند حتماً به خروجی ختم شود.

سیدی با تاکید بر اینکه 20 شاخصه بسیار مهم برای تشخیص کارآمدی و یا ناتوانی پارک‌ها تعریف کرده است گفت: پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد مجموعه‌هایی هستند که قبلا در کشورهای غربی تجربه شده‌اند و کشور ما داشته‌ها و نقشه‌های آنان را الگوبرداری کرده است.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مراکز رشد و پارک‌های کشور دچار افت محسوسی شده‌اند اظهار داشت: یکی از دلایل چنین اتفاقاتی این است که آنها شاخصه‌ها و استانداردهای لازم رشد و توسعه و یا هدف‌های کوتاه مدت و بلند مدت روشن و درستی برای خود ترسیم نکرده‌اند.

معاون علمی و پژوهشی معاونت علمی ریاست جمهوری با بیان اینکه تاکنون بیش از 60 میلیارد تومان به پارک‌های علم و فناوری از طرف معاونت علمی ریاست جمهوری کمک شده است گفت: پارک‌های علم و فناوری باید اصل اجتناب‌ناپذیر که درآمدزا و مستقل از دولت باشند را مدنظر بگیرند و اگر هم کمک بلاعوضی شده بیشتر در حد راه‌اندازی و شروع کار بوده است.

سیدی با بیان اینکه باید پارک علم و فناوری قم زودتر از اینها راه‌اندازی می‌شد افزود: خوشبختانه این پارک با وجود عمر کوتاه خود توانسته به شاخصه‌های مطلوب یک پارک نزدیک شود که باید این روند در ادامه حفظ شده و ارتقا یابد.

وی هم‌اندیشی با پارک‌های قدیمی و پیشکسوت را ضروری دانست و اظهار داشت: باید به مرحله‌ای از رشد تجاری رسید که نگاه حاکمیتی استانی شما را مورد تأثیر قرار ندهد و بتوانید خودجوش و مستقل برای خود تصمیم‌سازی کنید.

انتهای پیام/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول