اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل خبر داد

اعطای 30 موافقت‌نامه اصولی در احداث مجتمع‌های بین‌راهی

خبرگزاری فارس: مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های اردبیل از اعطای 30 موافقت‌نامه اصولی برای احداث مجتمع‌های بین‌راهی در سطح استان خبر داد.

اعطای 30 موافقت‌نامه اصولی در احداث مجتمع‌های بین‌راهی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عبدالحسین علی‌اکبری صبح امروز در کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با اشاره به احداث و راه‌اندازی مجتمع‌های بین‌راهی و پرداخت تسهیلات برای سرمایه‌گذاران اظهار داشت: اغلب پروژه‌های در حال اجرا پیشرفت بالای 70 درصد دارند اما برخی از این مجتمع‌های خدماتی به دلیل کمبود نقدینگی و نبود حمایت‌های لازم در حالت رکود و تعطیلی قرار دارند.

این مسئول به هزینه تاسیسات و زیرساخت‌های لازم در تقویت گردشگری و توسعه این بخش اشاره کرد و گفت: امسال 9 مجتمع خدمات بین راهی در دست اقدام است و شش مورد نیز تاکنون مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

شورابیل منطقه‌ای منحصر به فرد در جذب گردشگر

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، شهردار اردبیل نیز در این جلسه اظهار داشت: کارهای زیربنایی در توسعه و رونق صنعت گردشگری بسیار مهم و اساسی به نظر می‌رسد.

صدیف بدری افزود: براساس دیدگاه‌های اجتماعی و مدیریتی باید مشوق‌های لازم را برای جذب سرمایه‌گذاری‌ها در نظر گرفت که ما علاوه بر توجه به موقعیت ممتاز سرعین می‌توانیم منطقه نمونه گردشگری شورابیل را نیز به عنوان مکمل حوزه گردشگری در استان رونقی مضاعف ببخشیم.

وی شناخت این ظرفیت‌ها و معرفی آنها را نیازمند هم‌فکری و هم‌‌اندیشی توصیف کرد و گفت: در تقویت گردشگری استان اردبیل شهرستان‌های سرعین و اردبیل از قابلیت‌ها و بسترهای زیربنایی مناسبی برخوردار هستند که ما در صدد اتصال اردبیل به سرعین از طریق یک مسیر جدید و کوتاه مدت هستیم که از دو سال پیش طرح پیشنهادی آن ارائه شده است.

این مسئول ادامه داد: ساخت جاده جدید اردبیل سرعین به صورت میانبر می‌تواند در کاهش ترافیک موثر باشد و تردد را در دو شهر گردشگرپذیر اردبیل و سرعین تسریع کند.

وی بیان داشت: این راه 12 کیلومتری در فازهای صفر تا سه مورد مطالعه قرار گرفته که احداث و راه‌اندازی آن می‌تواند زمان دسترسی به سرعین را تعدیل کند.

بدری در پایان سخنان خود پیشنهاد کرد: پارک گردشگری و کمپ‌های موقت در مناطق مختلف احداث شود و در کنار آن ابنیه‌های تاریخی نیز مورد مرمت، بازسازی و زیباسازی قرار گیرد.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول