اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم:

اولویت واگذاری شهرک چاپ و نشر برای فعالان استانی است

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: فعالان استانی در اولویت واگذاری زمین‌های شهرک چاپ و نشر قرار دارند.

اولویت واگذاری شهرک چاپ و نشر برای فعالان استانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، سیدرسول موسوی‌نژادیان افزود: در صورت باقی ماندن ظرفیت و تأمین نیازهای این بخش در استان قم، بخشی از زمین‌های این شهرک نیز در اختیار سایر مراکز قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه شهرک چاپ و نشر قم نخستین شهرک تخصصی چاپ و نشر کشور است گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در تعامل مستقیم با تشکل صنفی صنعت چاپ استان ارتباط داشته و به نوعی سیاست‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را از طریق این تشکل صنفی به چاپخانه‌داران و صنایع وابسته منتقل می‌کند.

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم خاطر نشان کرد: واحد نظارت و بازرسی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم بازرسی مستمری از چاپخانه‌ها و صنایع وابسته داشته و این بازدیدها به ارائه خدمات به صنعت چاپ کمک می‌کند.

موسوی‌نژادیان ادامه داد: به دلیل اینکه عمده مشتریان چاپخانه‌ها ناشران استان هستند ضرورت دارد برای دریافت مجوز کتاب مراجعاتی به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم داشته باشند.

وی اضافه کرد: اکنون زمینه‌ای فراهم شده تا ارتباط مستقیمی بین اصحاب نشر و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم صورت گیرد و اگر مشکلی در حوزه چاپ باشد از طریق ناشران به این اداره کل انعکاس پیدا می‌کند.

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان اینکه استان قم رتبه نخست کشور چاپ و نشر در حوزه دین را در اختیار دارد بیان داشت: صنعت چاپ استان قم پس از استان تهران در رتبه دوم کشور قرار دارد و به همین دلیل صنعت چاپ استان به عنوان یکی از صنایع برتر و اول استان محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول