اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان:

کمبودی برای توزیع کتب درسی در مدارس اصفهان نداشتیم

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در سال تحصیلی جدید هیچ کمبودی برای توزیع کتب درسی در مدارس استان اصفهان وجود نداشته است.

کمبودی برای توزیع کتب درسی در مدارس اصفهان نداشتیم

سیدمجید عاملیان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه در حال حاضر 803 هزار دانش‌آموز در سه دوره تحصیلی در سراسر استان مشغول به تحصیل هستند، اظهار کرد: در سال تحصیلی جدید از نظر فضای آموزشی برای تحصیل دانش‌آموزان هیچ کمبودی در هیچ یک از شهرستان‌ها و روستا‌های استان اصفهان وجود نداشته است.

وی ادامه داد: از روز نخست مهرماه امسال در سه دوره تحصیلی یک کلاس بدون معلم نیز در مدارس موجود در سطح استان وجود نداشته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه مدارس موجود در مناطق روستایی اصفهان از فضای آموزشی و معلمان مورد نیاز برخوردار هستند، تصریح کرد: در سال تحصیلی یک هزار معلم برای دوره ابتدایی در سطح استان نیاز بوده است.

وی با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید با اضافه شدن پایه ششم به دوره ابتدایی نیز 2 هزار و 221 معلم مورد نیاز بوده است، اضافه کرد: اما در حال حاضر تمام کمبود‌های استان در زمینه نیروی انسانی برطرف شده است و سال تحصیلی جدید بدون وجود هیچ مشکلی در مدارس استان اصفهان آغاز شد.

عاملیان در پاسخ به این سئوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه در سال تحصیلی جدید کتب درسی در میان تمام دانش‌آموزان استان توزیع شد و آیا کمبودی در این زمینه در استان وجود نداشته است، تاکید کرد: دانش‌آموزان دوره متوسطه کتب درسی خود را باید از کتاب‌فروشی‌ها خریداری کنند.

وی با اشاره به اینکه کتب درسی پایه‌های ابتدایی، راهنمایی و پیش‌دانشگاهی توسط آموزش و پرورش توزیع شده است، تاکید کرد: کتب درسی دوره ابتدایی پیش از آغاز سال تحصیلی جدید به صورت کامل در اختیار مدارس استان قرار گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان به توزیع کتب درسی به صورت همزمان در مدارس تمام شهرستان‌ها و روستا‌های استان اشاره کرد و افزود: کتاب‌های درسی دانش‌آموزان دوره ابتدایی در روز نخست مهرماه امسال بر روی میز و صندلی‌های دانش‌آموزان چیده شده بود.

وی با اشاره به اینکه در سال تحصیلی جدید 400 هزار جلد کتب درسی دوره ابتدایی در میان دانش‌آموزان ابتدایی استان توزیع شد، گفت: در سال تحصیلی جدید هیچ کمبودی برای توزیع کتب درسی در مدارس استان اصفهان وجود نداشته است.

عاملیان اظهار کرد: تنها یک مدرسه غیرانتفاعی در شهرستان فلاورجان به دلیل عدم ارائه آمار خود در یک درس برای 20 نفر از دانش‌آموزان کتب مورد نیاز برای این افراد توزیع نشده بود که بلافاصله پس از ارائه آمار به آموزش و پرورش این موضوع نیز برطرف شده است.

وی به یکی از مهم‌ترین طرح‌های اجرایی آموزش و پرورش استان در سال تحصیلی جدید اشاره کرد و افزود: در سال تحصیلی جدید طرح چند معلمی برای 10 درصد از مدارس دوره ابتدایی استان اصفهان اجرا شده است.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول