اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بحران استان اردبیل:

100 هزار کلاس درس مقاوم‌سازی شده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل بحران استان اردبیل گفت: در 6 سال گذشته و با اجرای طرح تخریب و بازسازی مدارس بیش از یک هزار کلاس درس در استان اردبیل مقاوم‌‌سازی شده است.

100 هزار کلاس درس مقاوم‌سازی شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی اسلامی صبح امروز در مراسم گرامیداشت کاهش بلایای طبیعی که در یکی از مدارس اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: در کنار اقدامات مثبت در مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی بحث مقاوم‌سازی مدارس در اولویت قرار گرفته به طوری که تا کنون 63 میلیارد تومان در استان اردبیل در این زمینه سرمایه‌گذاری شده است.

وی همچنین از مقاوم‌سازی واحدهای بافت فرسوده شهری خبر داد و گفت: در چهار شهرستان استان اردبیل یک هزار و 248 هکتار بافت فرسوده شهری داریم که از طریق پرداخت تسهیلات بهسازی و مقاوم‌سازی این مناطق در اولویت قرار گرفته است.

این مسئول بیان داشت: از سال 85 تاکنون 3 هزار واحد محدوده بافت فرسوده در استان اردبیل مقاوم‌سازی شده است.

اسلامی شعار امسال هفته کاهش بلایای طبیعی را «تدابیر راهبردی، مشارکت مردم و کاهش خطر پذیری» توصیف کرد و گفت: این هفته از 15 تا 21 مهر گرامی داشته می‌شود.

مدیرکل بحران استان اردبیل یادآور شد: طی هفته کاهش بلایای طبیعی برنامه‌های مختلفی نیز با هدف آگاهی‌بخشی و آموزش مردم انجام می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: ما باید از رخدادها و حوادث طبیعی تجربه بیندوزیم و توان امداد و نجات خود را ارتقا دهیم به طوری که در حادثه اخیر زلزله آذربایجان شرقی استان ما در بحث امداد و نجات و آواربرداری جزو اولین استان‌های معین و پیشرو بوده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اسلامی با قدردانی از مدیریت مناسب امداد و نجات در این حادثه و حضور به موقع در منطقه زلزله‌ زده بیان داشت: هم اکنون ساخت و ساز این واحدها آغاز شده به طوری که ما با رعایت موازین اصولی در ساخت و ساز‌ها و به کارگیری مصالح استاندارد سعی می‌‌کنیم یک ارتقای شاخص را در بهبود وضعیت ساخت و ساز روستایی شاهد باشیم.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول