اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان عمومی و انقلاب مرکز گلستان:

اجرای طرح پلیس محله، عرصه را بر سارقان تنگ می‎کند

خبرگزاری فارس: دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان گفت: اجرای طرح پلیس محله، عرصه را بر سارقان تنگ می‎کند.

اجرای طرح پلیس محله، عرصه را بر سارقان تنگ می‎کند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی و اطلاع‎رسانی دادگستری کل استان گلستان، عباس پوریانی در نشست با اعضای کارگروه جرایم خاص گرگان با بیان اینکه بیشترین سرقت در شهر گرگان را وسایل داخل خودرو تشکیل می‎دهد، اظهار داشت: باید با کمک مردم و استقرار پلیس محله در شهرک‎هایی که نیاز به پلیس محله دارند محیط را برای سارقان ناامن کرد.

وی افزود: برای اجرای این طرح باید نشست‎هایی با هیئت امنای مساجد و پایگاه‎های بسیج برگزار و از کمک آنان برای اجرای این طرح استفاده کنیم.

دادستان مرکز استان گلستان تصریح کرد: اجرای این طرح علاوه بر ایجاد امنیت در محلات، امکان تمرکز پلیس برای فعالیت در بخش‎های دیگر را فراهم می‎کند.

پوریانی با تاکید بر اینکه نگاه ما به عنوان مرجع قضایی، نگاه محکومیتی است گفت: قضات ما برای سرقت، مجازات حبس در نظر می‎گیرند و در اعطای مرخصی به سارقان نیز به شدت سختگیری می‎شود به طوریکه برخی سارقان چند سالی است مرخصی نرفته‎اند.

وی با بیان اینکه اعتیاد به موادمخدر و بیکاری از علل عمده سرقت است تصریح کرد: باید با کمک متولیان امر با برنامه‎ریزی بیش از پیش با جدیت در این بخش‎ها کار کرد.

دادستان مرکز استان از ماموران پلیس نیز خواست با دقت در ثبت و ارائه گزارشات مستند و مستدل در هنگام دستگیری سارقان، بستر رسیدگی بی‎دغدغه را برای قضات فراهم کنند.

فرمانده انتظامی گرگان نیز در این نشست از افزایش سرقت وسایل داخل خودرو در مرکز استان خبر داد و گفت: بیش از 20 درصد سرقت‎های مرکز استان را وسایل داخل خودرو تشکیل می‎دهد که بیشتر آن توسط معتادان صورت می‎گیرد.

محمد عارف‎نژاد با بیان اینکه بیشتر این سرقت‎ها از نیمه‎های شب تا پنج صبح صورت می‎گیرد از بیشتر شدن تعداد گشت‎های کلانتری‎های مرکز استان خبر داد و گفت: برای کنترل و پیشگیری از وقوع این سرقت‎ها باید آگاهی‎های مردم نیز درباره راه‎های جلوگیری از سرقت بیشتر شود.

وی تصریح کرد: به همین منظور در همکاری با معاونت پیشگیری از جرم دادگستری استان در صدد تهیه بروشورهایی در این باره هستیم.

وی از مردم خواست از در معرض دید قرار دادن وسایل داخل خودرو خودداری کنند.

در کارگروه جرایم خاص استان، قضات دادسرا، رئیس پلیس آگاهی استان، نمایندگانی از اداره کل اطلاعات و سپاه استان نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/آ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول