اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ورزش کارگری هرمزگان توسعه یافته است

خبرگزاری فارس: در سال‌های اخیر ورزش کارگری در استان هرمزگان روند صعودی خوبی را به واسطه ورود واحدهای صنعتی به این عرصه طی کرده است.

ورزش کارگری هرمزگان توسعه یافته است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، هرمزگان یکی از استان‌هایی است که ورزش موتورسواری در آن از طرفداران  زیادی برخوردار است.

در سال‌های گذشته به طور جسته و گریخته مسابقاتی در شهرستان‌های خمیر و بستک به واسطه برخورداری این شهرستان‌ها از پیست موتورسواری برگزار شده‌ است.

علاوه بر این به دلیل کمبود فضاهای استاندارد شهرهای بزرگ هرمزگان نیز همانند سایر شهرهای کشور از حرکات نمایشی و خطرناک موتور‌سواران بی‌بهره نبوده است و هر ساله تعداد قابل توجه‌ای نیز جان خود را از دست می‌دهند.

کارگران نیز در هرمزگان در قالب‌ تیم‌هایی به این ورزش می‌پردازند و همان‌طور که در خبرها آمده است در ماه‌های گذشته تورهای خانوادگی از تیم‌های موتور‌سوار هرمزگانی در قالب حرکاتی نمادین فاصله بین خلیج فارس تا دریای عمان را طی کردند.

اما گویا مسئولان هرمزگانی در حوزه ورزش‌های کارگری نگاهی ویژه به این ورزش دارند و در فکر راه‌اندازی پیست استاندارد برای علاقه‌مندان به این ورزش هستند.

رئیس هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی کارگران هرمزگان از افتتاح پیست موتورسواری کارگران استان طی روزهای آینده خبر داده است.

امیرحسین حاجی‌پور با اشاره به اینکه فعالیت موتورسواران کارگر استان از سال گذشته به دلیل نبود امکانات مناسب متوقف شده بود، افزود: با تلاش مشاور وزیر و مدیر‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رئیس مجموعه ورزشی کارگران بندرعباس، قائم‌مقام وزیر و مدیرکل راه و شهرسازی و همچنین مدیر راهداری راه و شهرسازی استان مراحل آماده‌سازی این پیست پس از انجام کارهای کارشناسی آغاز شده است.

وی با بیان اینکه مراحل مقدماتی این پیست از سال 62 با تلاش مرحوم حسین عاقلی بنیانگذار آن راه‌اندازی شده بود، اظهار داشت: به دلیل استقبال، این پیست نیازمند زیرساخت‌های لازم و استاندارد‌سازی بود که با همت مسئولان کارگران استان بعد از آماده‌سازی و تکمیل نهایی آن می‌توانند با استفاده از امکانات این پیست تمرین کنند و در مسابقات استان و کشور افتخار‌آفرین باشند.

مشاور وزیر و مدیر‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان نیز با بیان اینکه ورزش کارگری در هرمزگان از پویایی نسبتاً خوبی برخوردار شده است، اضافه کرد: در این حوزه چه در بعد آماتور و چه در بعد حرفه‌ای شاهد حضور کارگران ورزشکار در میادین ملی و منطقه‌ای هستیم.

احمد راستی همچنین به احداث مجموعه‌های ورزشی کارگری در شهرستان‌هایی همانند میناب اشاره کرد و افزود: در مرکز استان امکانات خوبی اعم از استادیوم ورزشی، سالن‌های چند منظوره و استخر برای کارگران فراهم شده است که به دنبال توسعه آن هستیم.

انتهای پیام/ز10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول