اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کل خانه کارگر جمهوری اسلامی ایران:

تشکل‌های کارگری طرح‌های خود را به مجلس بدهند

خبرگزاری فارس: دبیرکل خانه کارگر جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه اغنیا از هیچ تورمی ضرر نمی‌کنند، گفت: تشکل‌های کارگری طرح‌ها و پیشنهادات خود را به مجلس ارائه دهند تا نمایندگان تلاش خود را برای تصویب و عملیاتی شدن آنها به کار ببندند.

تشکل‌های کارگری طرح‌های خود را به مجلس بدهند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علیرضا محجوب صبح امروز در دیدار با کریم صادق‌زاده، دبیر اجرایی و مجری طرح‌های آموزشی خانه کارگر تبریز و هیئت مدیره و اعضای کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار و رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران استان اظهار کرد: سال‌هاست که عده‌ای برای مقابله با قانون کار که به اصرار امام خمینی (ره) نوشته شده، می‌کوشند ولی انفاس زکیه حضرت امام پشت این قانون بوده و نگذاشته بدخواهان قشر کارگر، به اهداف خود برسند.

وی با اشاره به مشکلات کارگران در خصوص قانون کار افزود: تاکنون در خصوص این قانون مقاومت کرده‌ایم و باید بعد از این نیز به مقاومت خود ادامه دهیم چراکه در صورت کوتاهی خداوند ما را نخواهد بخشید.

محجوب یادآور شد: نگرانی‌هایی از بابت تعطیل شدن برخی واحدها وجود دارد که این نگرانی‌ها واقعی بوده و دولت باید با درک وضعیت فوق‌العاده جلوی کسانی که قصد ثروت‌‌اندوزی دارند را بگیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: اینک زمان کوتاه کردن دست افرادی است که قصد سوء استفاده از شرایط ایجاد شده و ثروت‌اندوزی را دارند.

وی گفت: با همین سرعتی که نرخ دلار جابجا می‌شود، حقوق کارگرها نیز عقب می‌افتد.

محجوب یادآور شد: در خصوص ارتقای امنیت شغلی کارگران طرحی با مشارکت دولت نوشته شده که امیدواریم اجرایی شود.

وی ادامه داد: وضع ناگوار ارز و تولید به زودی حل نخواهد شد و مسئولان باید با مدیریت منابع و مصارف، مشکلات را تا حدودی رفع کنند.

محجوب تاکید کرد: برای خروج از مشکلات امیدواریم دولت و مجلس ساماندهی و نقشه راه جدیدی را بپذیرد و عرضه و تقاضا را مدیریت کند.

وی با بیان اینکه از هیچ تورمی اغنیا ضرر نمی‌کنند، گفت: دولت باید در سیاست‌های بازرگانی خارجی تجدید نظر کند و متوجه تامین معیشت فقرا باشد.

محجوب اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی ظرفیتی هست که تشکل‌های کارگری باید برای رفع مشکلات کارگران از آن استفاده کنند.

وی از تشکل‌های کارگری خواست طرح‌ها و پیشنهادات خود را به کمیسیون‌ها و فراکسیون‌های مجلس ارائه دهند تا نمایندگان تلاش خود را برای تصویب و عملیاتی شدن آنها به کار ببندند.

محجوب ادامه داد: ما باید حدود اختیارات شوراها، انجمن‌های صنفی و مجمع نمایندگان را بسط دهیم.

انتهای پیام/و20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول