اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس اداره استاندارد خوزستان:

اغلب زمین‌های بازی در خوزستان استاندارد نیست

خبرگزاری فارس: کارشناس اداره نظارت بر اجرای استاندارد خوزستان گفت: اغلب زمین‌های بازی در سطح شهربازی‌ها و پارک‌های استان وسیله تفریحی مناسب برای کودکان ندارد و استاندارد نیست.

اغلب زمین‌های بازی در خوزستان استاندارد نیست

اسماعیل عزیزی‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون بیش از 8 هزار مورد بازرسی از وسایل موجود در زمین‌های بازی انجام شد که مشخص شد بسیاری از این زمین‌های بازی وسیله تفریحی مناسب برای کودکان ندارند.

وی افزود: در شهریور ماه امسال کارشناسان این اداره کل، زمین‌های بازی مناطق 3 و 4 شهرداری کلانشهر اهواز را مورد بررسی و آزمون قرار دادند.

به گفته این مقام مسئول، در منطقه سه شهرداری اهواز 28 زمین بازی با مجموع 104 وسیله بازی و در منطقه چهار شهرداری اهواز 40 زمین بازی با مجموع 56 وسیله بازی موجود است.

عزیزی‌ها افزود: از ابتدای سال تاکنون بیش از 90 مورد بازرسی از زمین‌های بازی و نیز بیش از 8 هزار مورد بازرسی از قسمت‌های مختلف وسایل موجود در زمین‌ها و پارک‌های بازی در این دو منطقه از شهرداری اهواز بر اساس استاندارد ملی انجام شده است.

این کارشناس اداره استاندارد خوزستان گفت: نظارت و بازرسی از زمین‌های بازی براساس استاندارد ملی به شماره 6436  با عنوان«الزامات ایمنی عمومی و روش‌های آزمون در زمین‌های بازی و سطوح جذب ضربه» توسط کارشناسان این اداره کل و شرکت بازرسی مورد تایید صلاحیت صورت گرفته و عدم انطباق و نواقص‌های موجود به شهرداری مرکز، شهرداری منطقه و سازمان پارک‌ها و فضای سبز ارسال شده است.

وی از جمله مشکلات زمین‌های بازی  را نداشتن سطح جذب ضربه (کفپوش)،  استفاده از ریگ‌، سنگ‌های بزرگ، خاک سفت، کفپوش غیر استاندارد، استفاده از تجهیزات بازی فلزی نامناسب بدون در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی خوزستان، وجود وسایل فرسوده و دارای نقاط تیز و برنده با جوشکاری بسیار زیاد عنوان کرد که باعث بروز حادثه در کودکان می‌شود.

عزیزی‌ها در خصوص سطوح جذب ضربه به این نکته اشاره کرد که این سطوح با توجه به ارتفاع سقوط از وسایل بازی اندازه‌گیری شده و پس از انجام آزمون مربوطه ( HIC ) مجوز ایمنی استاندارد برای آنها صادر خواهد شد.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول