اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار تبریز خبر داد

حذف طرح مترو تبریز از فهرست پروژه‌های مهر ماندگار

خبرگزاری فارس: شهردار تبریز با ابراز نارضایتی از حذف طرح مترو تبریز از فهرست پروژه‌های مهر ماندگار گفت: مجوزهای قبلی صدور و انتشار اوراق مشارکت شهرداری تبریز در بخش مترو لغو و بودجه مستقل خط دو مترو نیز منتفی شد.

حذف طرح مترو تبریز از فهرست پروژه‌های مهر ماندگار

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، علیرضا نوین اظهار کرد: شهرداری تبریز به عنوان تنها شهرداری کشور از سال 87 با واریز مبلغ 300 میلیارد ریال سهم خود به شرکت مادر تخصصی مترو کشور در نوبت و اولویت اصلی تحویل سری اول واگن‌های ورودی به کشور است و با توجه به زمزمه‌هایی مبنی بر تلاش دیگر شهرها برای تخصیص بخشی از این واگن‌ها، لازم است تا تمام مسئولان استانی و شهری اعم از مدیریت ارشد استان، نمایندگان مجلس، شهرداری، اعضای شورای اسلامی شهر و دیگر مسئولان نسبت به پیگیری حق قانونی شهر تبریز بسیج شوند.

شهردار تبریز همچنین با اعلام اینکه اخلاقاً و قانوناً و با توجه به پرداخت 300 میلیارد ریال سهم شهرداری تبریز به این شرکت، تبریز در اولویت اول دریافت این واگن‌ها قرار دارد از مسئولان خواست با پیگیری‌های جدی خود مانع از تضییع حقوق شهروندان تبریزی شوند.

نوین در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه به دلیل برخی تأخیرها و خلف وعده‌ها همواره از اعلام زمان مشخص برای راه‌اندازی خط یک مترو تبریز خودداری کرده است ابراز امیدواری کرد با انجام پیگیری‌های لازم و ورود نخستین سری واگن‌ها، فاز اول مترو تبریز در کمترین زمان ممکن و پیش از پایان دوره شورای سوم تبریز راه‌اندازی شود.

شهردار تبریز در ادامه با ابراز نارضایتی از حذف طرح مترو تبریز از فهرست پروژه‌های مهر ماندگار خاطرنشان کرد: علاوه بر این متأسفانه مجوزهای قبلی صدور و انتشار اوراق مشارکت دو هزار میلیارد ریالی شهرداری تبریز در بخش مترو لغو و بودجه مستقل خط دو مترو نیز که از مصوبات سفرهای ریاست جمهوری بود منتفی شد و این مسائل زمینه‌ساز مشکلاتی برای این پروژه عظیم شهری تبریز شده است.

وی در عین حال مجموع اعتبارات اهدایی دولت به شهرداری تبریز برای کمک به اجرای پروژه قطارشهری از ابتدای کار تاکنون را 4600 میلیارد ریال اعلام و تصریح کرد: در کنار این اعتبارات که از سال 82 تاکنون پرداخت شده است، شهرداری تبریز نیز اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 650 هزار ریال برای اجرای این طرح هزینه کرده است.

نوین گفت: اجرای موفق، سریع پروژه مترو تبریز نیازمند عزم و همت تمام مسئولان است و مدیریت شهری تبریز تمام تلاش خود را برای اجرای با برنامه این پروژه به کار بسته است.

وی در عین حال گفت: علاوه بر این مدیریت شهرداری تبریز همیشه با متخلفان، مخصوصاً رفتارهای ناهنجار و غیراخلاقی موردی در مجموعه شهرداری رأساً برخورد کرده از این رو بیان بدون مدرک این قبیل مسائل از سوی هر کس که باشد، دور از شأن فرد مسلمان و مغایر با آموزه‌های دینی است.

نوین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ادعای نایب‌ رئیس شورای اسلامی شهر در خصوص بلاتکلیفی برخی طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی و خدماتی شهری نیز افزود: در خصوص پروژه مرکز همایش‌های بین‌المللی تبریز که مورد ادعای نایب‌ رییس محترم شورای اسلامی شهر است باید گفت که متأسفانه این پروژه به تأخیر افتاده و با وجود معرفی محل جدید از سوی شهرداری نیز این محل از سوی شورای شهر برای اجرای طرح مورد تأیید یا ابلاغ قرار نگرفته است.

وی در خصوص برنامه پنج ساله سوم شهرداری تبریز و تأخیر ایجاد شده در روند بررسی و تصویب این لایحه از سوی شورای اسلامی شهر نیز گفت: باید عنوان کرد که اتفاقاً برنامه تبریز 95، در واقع همان نقشه راه توسعه آتی تبریز به شمار می‌رود که امید است اعضای محترم شورای شهر پس از یک سال و اندی از تقدیم آن، نسبت به بررسی و اعلام نظر این لایحه اقدام کنند.

نوین افزود: متأسفانه با وجود تقدیم این لایحه، هنوز اقدامی از سوی شورای اسلامی شهر برای بررسی و تصویب نهایی آن صورت نگرفته و این در حالی است که بودجه سال 92 نیز مبتنی بر این برنامه تدوین خواهد شد و هرگونه تأخیر در تصویب و ابلاغ آن زمینه‌ساز مشکلات اجرایی در آینده خواهد شد.

شهردار تبریز در عین حال با اشاره به موضوع طرح مسیرگشایی امتداد 42 متری نیز گفت: این طرح نیز از جمله طرح‌های مصوب است و برابر برنامه زمان‌بندی در حال تملک است.

وی همچنین به پروژه رفاهی، تفریحی و مشارکتی باغلارباغی و دلایل تأخیر این طرح نیز اشاره و تصریح کرد: پروژه مذکور به طور جدی از سوی شهرداری در حال پیگیری است با این حال پروژه به علت برخی مشکلات از جمله بحث تحریم‌ها از سوی سرمایه‌گذار طرح با احتیاط دنبال می‌شود؛ ولی تملک‌های موضوع این پروژه آغاز شده است.

انتهای پیام/و30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول