اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تامین اجتماعی فریدونکنار خبر داد

ارائه تعهدات بیمه‌ای به کارگران فعال در فریدونکنار

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان تامین اجتماعی فریدونکنار از ارائه تعهدات بیمه‌ای به کارگران کارگاه‌های فعال در شهرستان فریدونکنار خبر داد.

ارائه تعهدات بیمه‌ای به کارگران فعال در فریدونکنار

حمدعلی نصیری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان فریدونکنار اظهار داشت: بازرسی در سازمان تامین اجتماعی در تعهدات کوتاه‌مدت و بلندمدتی داریم که سازمان با هدف خدمات دهی فعالیت‌های خود را گسترش داده است.

وی افزود: ما به بیمه شدگان باید خدمت کنیم و به افرادی که مشغول قانون کار در سازمان تامین اجتماعی هستند و به استناد قانونی در کارگاه‌های مشمول قانون در حال فعالیت‌اند باید از تعهدات سازمان برخوردار باشند.

رئیس سازمان تامین اجتماعی فریدونکنار ادامه داد: افرادی که در کارگاه‌ها در حال کار هستند، اجبارا باید بیمه سازمان تامین اجتماعی شوند و بر اساس قانون برای گرفتن تعهدات کارفرما موظف است که به این افراد تعهدات دهد.

به گفته نصیری به استناد ماده 47 قانون کارفرما مکلف است که مزد و حقوق این کارگران را به سازمان تامین اجتماعی دهد تا آنها بتوانند از تعهدات سازمان بهره کافی را ببرند.

وی تصریح کرد: بازرسان به عنوان ضابطان دادگستری ما هستند که در کارگاه مشمول قانون کار در حال کار هستند بازرسی به عمل بیاورند و اسم افراد کارگر را یادداشت کنند، به سازمان یا کارفرما بدهند و کارفرما مکلف به پرداخت حق بیمه بیمه شدگان را هر ماه به سازمان تامین اجتماعی دهند.

وی گفت: در سال 90 بازرسی کارگاه‌های فعال ما 2 هزار 437 در حوزه استحفاظی شهرستان به انجام رسید که نسبت به سال 89 حدود 12 درصد افزایش بازرسی داشتیم.

نصیری بیان کرد: در حال حاضر مهم‌ترین مشکلات و چالش‌های موجود در سازمان عدم اطلاع‌رسانی و آگاهی بعضی از کارفرمایان نسبت به تعهدات خود سازمان و یا خود کارفرماست.

وی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین وظیفه سازمان زیر پوشش قرار دادن بیمه‌شدگان و افرادی که در خط تولید و اشتغال فعال هستند، است تا از خدمات کوتاه‌مدت و بلندمدت استفاده کنند که یک امنیت شغلی و رضایتی شغلی برای این قشر ایجاد کند.

انتهای پیام/آ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول