اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی:

حذف سهمیه‌بندی بیمه کارگران ساختمانی به استفساریه مجلس نیاز دارد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی درباره حذف و کاهش سهمیه بیمه تأمین اجتماعی کارگران ساختمانی با اشاره به اینکه این مسئله مشکل قانونی دارد گفت: حل این موضوع در بخش بیمه کارگران ساختمانی به همکاری مجلس و استفساریه نیاز دارد.

حذف سهمیه‌بندی بیمه کارگران ساختمانی به استفساریه مجلس نیاز دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان قائمشهر، سعید مرتضوی بعدازظهر امروز در مراسم آغاز به کار طرح توسعه بیمارستان 100 تخت‌خوابی حضرت ولی‌عصر شهرستان قائمشهر در جمع خبرنگاران با اشاره به روند تغییرات سازمانی و اداری در تأمین اجتماعی بیان داشت: تأمین اجتماعی تا چند وقت پیش به صورت صندوق اداره می‌شد و از نظر اعتبار در سطح متوسطی بود.

وی سطح انعقاد قراردادهای تأمین اجتماعی در رده صندوق را متوسط اعلام کرد و افزود: تغییر عنوان صندوق به سازمان اقدامی بود که دولت به درخواست تشکل‌های کارگری و عموم بیمه‌شدگان آن را انجام داد و مورد استقبال تشکل‌های کارگری بازنشستگان و مستمری‌بگیران قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اعلام اینکه نمایندگان مجلس هم از این اقدام حمایت کردند تصریح کرد: تبدیل وضعیت تأمین اجتماعی از صندوق به سازمان قطعی شد.

مرتضوی با اشاره به افتتاح توسعه بیمارستان ولی‌عصر قائمشهر با تأکید بر این نکته که ساختمان دیگری نیز باید در کنار این بیمارستان تکمیل شود اعلام کرد: پیمانکار قبلی که دارای پیشرفت فیزیکی کندی بوده تغییر کرد و پیمانکار جدید با تأمین اعتبار مورد نیاز شروع به کار کرده است.

این مسئول در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس درباره سهمیه‌بندی بیمه تأمین اجتماعی کارگران ساختمانی با اعلام اینکه این مسئله مشکل قانونی دارد، اضافه کرد: سازمان تأمین اجتماعی بر اساس تفسیر قانونی خود در این زمینه اقدام کرد.

مرتضوی اضافه کرد: در این زمینه از مجلس شورای اسلامی درخواست کردیم تا استفساریه‌ای را به تصویب برساند.

وی با اعلام اینکه این مسئله در کمیسیون اجتماعی و کمیسیون‌های مختلف در حال بررسی است ابراز داشت: نمایندگان مجلس در این زمینه اعتقاد داشتند که اصلاح این قانون به کارشناسی بیشتری نیاز دارد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی درباره افزایش حقوق بازنشستگان نیز گفت: در سال‌جاری به تمام حقوق بازنشستگان 18درصد اضافه کردیم تا حقوق بسیاری از بازنشستگان به حداقل 400 هزار تومان برسد.

مرتضوی با اشاره به افزایش 100هزار تومانی به صورت ثابت برای تمام بازنشستگان خاطرنشان کرد: عدالت اجتماعی ایجاب کرد تا اگر فردی با اعمال 18درصد افزایش شامل افزایش 100هزار تومانی نمی‌شود نیز بتواند از این توجه سازمان تأمین اجتماعی استفاده کند.

وی با تأکید بر این نکته که حداقل 100هزار تومان افزایش حقوق بازنشستگان برای همه اعمال شده است، تصریح کرد: افزایش 18درصدی حقوق بازنشستگان نیز اعمال شده است.

این مسئول با اشاره به تغییر مدیریت شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی ایران (شثتا) ابراز امیدواری کرد: با افزایش درآمد این شرکت سرمایه‌های تأمین اجتماعی در بخش حقوق بازنشستگان نیز اعمال شود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اعلام اینکه وجود 280 شرکت زیرمجموعه (شثتا) فعالیت می‌کنند به درخواست رئیس‌جمهور در این باره اشاره کرد و افزود: رئیس‌جمهور در هفته تأمین اجتماعی از مسئولان این سازمان خواستند که طوری مدیریت کنند تا ثروت و سرمایه این شرکت افزایش پیدا کند.

مرتضوی در پایان ابراز امیدواری کرد تا افزایش حقوق بازنشستگان به صورت حداقلی تا 700 هزار تومان وعده رئیس‌جمهور در این باره عملی شود.

انتهای پیام/ن10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول