اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز صورت گرفت

بررسی راهکارهای پیشگیری از وقوع جرم در قم

خبرگزاری فارس: همایش «پیشگیری از جرایم نیروهای مسلح استان قم» به منظور بررسی راهکارهای پیشگیری از وقوع جرم در میان این نیروها در قم برگزار شد.

بررسی راهکارهای پیشگیری از وقوع جرم در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم همایش «پیشگیری از جرایم نیروهای مسلح استان قم» پیش از ظهر امروز با حضور فرماندهان سپاه، ارتش، ناجا و بسیج استان قم در سالن شهید اخلاقی سپاه علی‌‌بن‌ابیطالب(ع) قم برگزار شد.

در ابتدای این همایش که نمایندگان ولی فقیه در نیروهای مسلح استان و جمعی از مسئولان ادارات مالی این نیروها نیز حضور داشتند سردار مهدی مهدوی‌نژاد، فرمانده سپاه علی‌ بن ابی‌طالب(ع) در سخنانی ابراز کرد: برگزاری این همایش کاری عظیم برای پیشگیری از وقوع جرایم در بین نیروهای مسلح محسوب می‌شود.

وی افزود: دشمنان همچون موریانه قصد دارند ساختمان نیروهای مسلح را در هم بشکنند بنابراین یکی از راهکارهای مقابله با این توطئه دشمنان، همفکری و همکاری برای پیشگیری از وقوع جرایم است ضمن اینکه جلساتی که در زمینه پیشگیری از جرایم نیروهای مسلح برگزار می‌شود فرصتی طلایی برای همفکری و همدلی در زمینه کاهش این گونه جرایم محسوب شده و دعای خیر خانواده‌های این افراد را نیز در پی خواهد داشت.

در ادامه حسین صیدی رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان قم به سخنرانی پرداخت و با بیان اینکه این سازمان در راستای پیشگیری از وقوع جرم اقدامات مؤثری انجام داده است گفت: این مهم با حضور تمام فرماندهان، مسئولان عقیدتی سیاسی و نمایندگی ولی فقیه در نیروهای مسلح حاصل شده است.

وی ادامه داد: یکی از بهترین نتایج این جلسات تصویب قانون مجازات جرایم نیروهای مسلح است که به وسیله نظرخواهی از فرماندهان نظامی و انتظامی و کارشناسان حقوقی و نیز با حضور قضات سازمان قضایی نیروهای مسلح صورت گرفته و به تصویب مجلس شورای اسلامی نیز رسیده است.

صیدی اخراج و انفصال دائم از خدمات دولتی را نیز یکی دیگر از مجازات‌ها در این خصوص دانست و عنوان داشت: بهترین تدبیر در این رابطه، واگذاری اختیار پیگیری جنبه خصوصی جرم به دادستان است.

محمد صفری معاون نظارت و بازرسی سازمان قضایی نیروهای مسلح کل کشور در این همایش اظهار کرد: جامعه هوشمند نسبت به جرایم حساس بوده و در طول سال‌های اخیر سازمان قضایی نیروهای مسلح نسبت به آسیب‌هایی که نیروهای مسلح را تهدید می‌کند توجه خاصی داشته و این امر به معنای افزایش جرم در میان این نیروها نیست بلکه مراقبت و تأمین سلامت کادرهای نظامی را می‌رساند.

وی با تاکید بر بررسی وقوع جرم از مرحله تخیل آن در ذهن افراد تا مرحله ارتکاب گفت: در این خصوص باید محیط، زمینه، شخصیت و وضعیت فرد خاصی مورد ارزیابی قرار گیرد.

صفری افزود: محیط‌های مختلف اجتماعی و طبیعی یا شخصی و اجتماعی در وقوع جرم تأثیرگذار هستند و باید اتفاقی بودن جرم را نیز بررسی کرد.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول