اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با توجه به افزایش جرم در فضای اینترنتی

آگاه‎سازی مردم با شیوه‎های کلاهبرداری‎ اینترنتی ضروری است

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی بردخون گفت: با توجه به افزایش وقوع جرایم در فضای مجازی، آگاه‎سازی و آشنایی مردم با شیوه‌های کلاهبرداری اینترنتی ضروری است.

آگاه‎سازی مردم با شیوه‎های کلاهبرداری‎ اینترنتی ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از دیر اسدالله درویشی پیش از ظهر امروز در جمع مردم بخش بردخون در مسجد جامع این شهر اظهار داشت: کلاهبرداری اینترنتی در حال افزایش است به طوری که برای مثال عده‎ای افراد سودجو با ارتباط تلفنی یا حضوری خود را در قالب خیر و نظیر آن معرفی می‎کنند و شماره حساب افراد را برای واریز پول مطالبه می‌کنند، از این رو اطلاعات محرمانه حساب بانکی خود را در اختیار افراد ناشناس و غیرمعتمد قرار ندهید.

وی خاطر نشان کرد: اینترنت یکی از راه‎هایی است که عده‎ای بر اثر ناآگاهی دچار غفلت می‎شوند و در دام افرادی سودجو می‌افتند و پس از انتقال اطلاعات خود به راحتی گرفتار دام طرف مقابل می‎شوند که ممکن است مجبور به عکس‎العمل‎های ناخوشایندی با عواقب غیر قابل پیش‌بینی شوند.

درویشی رفت و آمدهای خانوادگی را امری پسندیده دانست و گفت: متأسفانه برخی به بهانه شب‎نشینی تا پاسی از شب در کوچه‎ها و معابر شهر و روستا در رفت و آمد هستند اما هدفی را دنبال می‎کنند که در پس آن هزاران اتفاق نهفته است، از این رو باید مواظب رفت و آمدهای فرزندان بود تا در آینده پشیمان نشویم.

درویشی از خانواده‎ها خواست موتورسیکلت را در اختیار فرزندان زیر سن قانونی قرار ندهند و در هنگام موتورسواری از وسایل ایمنی نظیر کلاه استفاده کنند.

فرمانده انتظامی بردخون با هشدار به خانواده‎ها در زمینه تلفن‎های همراه گفت: تا حد امکان اگر فرزندان نیازی به تلفن همراه ندارند این وسیله در دسترس آنان قرار نگیرد زیرا بیشتر اوقات گوشی تلفن همراه برای کاربردهای غیرمعمول نظیر ذخیره تصاویر و فیلم‎های مبتذل استفاده می‎شود که بسیار خطرناک و مخرب است.

وی ادامه داد: خانواده‎ها مواظب فرزندانشان باشند تا خدای نکرده در باندهای فساد و فحشا قرار نگیرند و از مسیر صحیح خارج نشوند زیرا برخی اوقات بر اثر بی‌توجهی والدین و ناآگاهی منحرف می‎شوند و ممکن است به سراشیبی سقوط برسند.

فرمانده انتظامی بخش بردخون با بیان اینکه دشمن از هر راهی برای ضربه زدن به مردم استفاده می‎کند گفت:‌ جنگ فرهنگی تمام عیاری بر ضد ملت ما آغاز شده و بدخواهان نظام تلاش می‎کنند از هر راهی به اهداف شوم خود برسند که در این زمینه هوشیاری اقشار مختلف کشور ضروری است.

وی با بیان آسیب‎های اجتماعی در جامعه گفت: جوانان در معرض بیشترین آسیب‎ها قرار دارند که عمده آن شامل استفاده از تجهیزات دریافت امواج ماهواره‎ای در منازل، توزیع مواد مخدر، تلفن همراه، اینترنت، رفت و آمدهای بی‏هدف و مشکوک، کلاهبرداری‎های فضای مجازی و مشروبات الکلی است.

درویشی افزود: برنامه‎ها و شبکه‎های ماهواره‎ای هدفی جز تخریب کانون گرم خانواده‎ها و جوانان را ندارند زیرا دست‎اندرکاران این شبکه‎ها به نوعی زیر سلطه صهیونیسم جهانی فعالیت می‌کنند و در راستای خواسته‎های این دشمنان قسم‌خورده هستند.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول