اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان مهر ماه صورت می‌گیرد

ساخت 18 واحد مسکونی در ورزقان توسط گروه‌های جهادی قم

خبرگزاری فارس: مسئول بسیج دانشجویی استان قم گفت: تا پایان مهر ماه 18 واحد مسکونی توسط گروه‌های جهادی استان قم در یکی از روستاهای ورزقان احداث می‌شود.

ساخت 18 واحد مسکونی در ورزقان توسط گروه‌های جهادی قم

ابوالفضل ملاحسنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به ضرورت احداث هر چه سریع‌تر منازل مسکونی برای زلزله‌زدگان آذربایجان اظهار کرد: خسارت وارد شده به منازل مسکونی در سه شهرستان ورزقان، هریس و اهر بیشتر از دیگر مناطق بوده و ساکنان زلزله‌زده این سه شهرستان و روستاهای آنها نیازمند سرپناهی هستند تا پیش از شروع فصل زمستان از زندگی در چادرها رهایی یابند.

وی افزود: حدود 400 روستا در این مناطق بین 20 تا 100 درصد تخریب شده‌اند اما مسئولان مختلف پیگیری‌های مستمری به منظور ایجاد سرپناهی امن برای زلزله‌زدگان دارند.

مسئول بسیج دانشجویی استان قم با بیان اینکه حجم خسارت‌ها بسیار زیاد است گفت: هوای منطقه نیز رو به سردی است و این مسئله زمان را برای ساخت واحدهای مسکونی کاهش داده است.

وی ادامه داد: تا یک ماه دیگر هوای آذربایجان به شدت سرد شده و امکان انجام عملیات عمرانی و سکونت در چادرها وجود نخواهد داشت بنابراین همه مسئولان در صدد هستند با تلاش شبانه‌روزی ساخت منازل مسکونی را به پایان برسانند.

ملاحسنی با بیان اینکه قرارگاه سازندگی سپاه متعهد به ساخت بیش از دو هزار واحد مسکونی برای مددجویان بهزیستی و کمیته امداد آذربایجان شرقی شده است عنوان داشت: گروه‌های جهادی حضور فعالی در مناطق زلزله‌زده داشته و در این میان بسیج دانشجویی استان قم نیز فعالیت خود را در یکی از روستاهای شهرستان ورزقان آغاز کرده است.

مسئول بسیج دانشجویی استان قم خاطر نشان کرد: کار آواربرداری منطقه‌ای که به گروه‌های جهادی قم سپرده شده به اتمام رسیده و قرار است 18 واحد مسکونی برای مددجویان بهزیستی و کمیته امداد این منطقه که خانه‌های آنها در جریان زلزله اخیر تخریب شده ساخته شود.

وی از انجام عملیات خاکبرداری و پی‌کنی این 18 واحد خبر داد و افزود: شناژبندی نیز در حال انجام بوده و به زودی عملیات بتن‌ریزی آغاز خواهد شد، ضمن اینکه مصالح مورد نیاز هم تأمین شده است.

ملاحسنی ابراز کرد: امیدواریم با تلاش همه نیروهای جهادی استان قم در این منطقه کار احداث منازل مسکونی برای زلزله‌زدگان تا پایان مهر ماه به اتمام برسد.

مسئول بسیج دانشجویی استان قم با بیان اینکه تا پایان مهر ماه بیش از 500 نفر از اعضای گروه‌های جهادی قم در ورزقان حضور خواهند یافت گفت: تاکنون سه کاروان به این منطقه اعزام شده‌اند و بقیه نیروها نیز در قالب سه کاروان دیگر به منطقه خواهند رفت.

وی ادامه داد: پس از پایان احداث 18 واحد مسکونی مذکور و در صورت مساعد بودن شرایط کارهای عمرانی ادامه می‌یابد.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول