اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط امدادگران هلال احمر فردوس انجام شد

پوشش امدادی 23 حادثه جاده‌ای در فردوس

خبرگزاری فارس: رئیس جمیعت هلال احمر فردوس گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر این شهرستان در 23 ماموریت به 70 مجروح حوادث جاده‌ای امدادرسانی کرده‌اند.

پوشش امدادی 23 حادثه جاده‌ای در فردوس

سید حسین لاژوردی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر شهرستان فردوس در 23 ماموریت به 70 مجروح حوادث جاده‌ای امدادرسانی کرده‌اند.

وی ادامه داد: در این حوادث 21 نفر به مراکز درمانی منتقل و 52 نفر نیز سرپایی امدادرسانی شدند.

لاژوردی ادامه داد: همچنین هفت نفر از این مجروحان به وسیله ست نجات رهاسازی شدند.

رئیس جمعیت هلال احمر فردوس تصریح کرد: هم‌اکنون 50 امدادگر و نجاتگر آماده برای ارائه خدمات امدادی به حادثه‌دیدگان حوادث طبیعی و غیر طبیعی هستند که در پایگاه امداد جاده‌ای باغستان این شهرستان مشغول فعالیتند.

لاژوردی افزود: امسال 627 نفر شرکت‌کننده در کلاس‌های آموزشی هلال احمر در قالب 31 کلاس آموزشی دوره‌های امدادی و مهارت‌های داوطلبی را فرا گرفتند.

وی اظهار کرد: دوره‌های امداد و کمک‌های اولیه به میزان 35 ساعت، نخستین دوره‌هایی است که باید یک داوطلب هلال احمر آن را فرا بگیرد؛ در این ارتباط  در شش ماه نخست امسال 234 نفر در فردوس موفق به دریافت گواهی قبولی در این دوره‌ها شده‌اند.

رئیس جمعیت هلال احمر فردوس گفت: داوطلبان پس از دریافت گواهی قبولی دوره‌های 35 ساعته امداد و کمک‌های اولیه، 40 ساعت کلاس مهارت‌های داوطلبی را فرا می‌گیرند.

لاژوردی یادآور شد: جمعیت هلال احمر در راستای اقدامات بشردوستانه و انسان‌دوستانه به طور مستمر آماده خدمت‌رسانی به هموطنان است.

وی افزود: این جمعیت با ارائه آموزش‌های لازم به امدادگران و نجاتگران همیشه از آمادگی کامل برای امدادرسانی و خدمت‌رسانی برخوردار است.

رئیس جمیعت هلال احمر فردوس ضمن موثر و مهم خواندن برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی در رشته‌های مختلف برای امدادگران تصریح کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی سبب می‌شود تا امدادگران در مواقع بحران و حادثه به خوبی، با شناخت کافی و به طور تخصصی به مردم و حادثه‌دیدگان خدمت‌رسانی کنند.

لاژوردی افزود: امروزه آماده بودن، آمادگی داشتن و تخصصی عمل کردن در زمان حادثه توسط امدادگران یک اصل مهم است و حضور به موقع و امدادرسانی موثر به حادثه‌دیدگان به کاهش تلفات مادی و جانی در حوادث کمک شایانی می‌کند و از طرفی التیام‌بخش درد حادثه‌دیدگان محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول