اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کار سازمان منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی:

مسئله اشتغال با مصاحبه حل نمی‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر کار و خدمات اشتغال پارس جنوبی گفت: مسئله اشتغال با مصاحبه‌های متعدد حل نمی‌شود، بلکه همه باید برای رفع مشکلات موجود در امر اشتغال دست در دست هم دهیم و بر اساس نیاز پروژه‌ها نیروی ماهر تربیت کنیم.

مسئله اشتغال با مصاحبه حل نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه حجت‌الاسلام عبدالله حاجیانی ظهر امروز در نشست مسئولان سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی اظهار داشت: اشتغال نیروهای بومی در منطقه پارس جنوبی که از مهم‌ترین قطب‌های اشتغال استان محسوب می‌شود از مسائل مهمی است که برای رفع مشکلات مربوط به اشتغال در استان باید به آن توجه داشته باشیم.

وی افزود: سال 87 مدیریت کار و خدمات اشتغال پارس جنوبی فعالیت خود را آغاز کرد که در آن زمان 13 درصد از نیروهای شاغل در منطقه پارس جنوبی را نیروهای بومی تشکیل می‌دادند و با پیگیری‌ها و تلاش‌های صورت گرفته در سال‌های اخیر این میزان به 39 درصد افزایش یافته است.

مدیر کار و خدمات اشتغال سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی خاطر نشان کرد: متاسفانه اکثریت نیروهای بومی به دنبال مشاغلی همچون حراست، خدمات و مشاغل راحت هستند و این مسئله اشتغال نیروهای بومی را با مشکل مواجه کرده است.

حاجیانی بیان داشت: در یک فاز پارس جنوبی که بیش از چهارده هزار نیرو اشتغال دارند در خوشبینانه‌ترین صورت به 500 نیروی خدماتی، حراست و ... نیاز داریم و در بقیه نیروها به نیروهای فنی، آرماتوربند، لوله‌کش و ... نیاز است که در استان استقبالی از این مشاغل نمی‌شود و ما مجبوریم از سایر نقاط کشور نیرو پذیرش کنیم و به همین دلیل آمار نیروهای بومی شاغل در منطقه پارس جنوبی کاهش می‌یابد.

وی اضافه کرد: 60 میلیارد ریال اعتبارات سال گذشته به فنی و حرفه‌ای برای آموزش نیروهای فنی و ماهر بومی به منظور اشتغال پارس جنوبی کمک شده که اگر در خوش‌بینانه‌ترین حالت این مبلغ هزینه و نیروها تربیت شوند تنها 6 درصد از نیروهای مورد نیاز تامین می‌شود و 44 درصد نیروهای مورد نیاز باید از محلی دیگر تامین شود.

مدیر کار و خدمات اشتغال سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی اذعان داشت: در حال حاضر کنترل و پایش در خصوص نیازسنجی در زمینه تحصیلات صورت نگرفته و در رشته‌ای مانند شیمی سه برابر مورد نیاز نیرو تربیت شده ولی در رشته مکانیک کمبود دانشجو داریم.

حاجیانی متذکر شد: از مسئولان استان و استاندار محترم خواسته‌ایم کارگروه ویژه اشتغال و بحث آموزش به منظور رفع مشکلات مربوط به اشتغال در استان را تشکیل دهند و تشکیل این کارگروه از حیث هدفمندی بحث آموزش از اهمیت بالایی برخوردار است.

مدیر کار و خدمات اشتغال سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی تصریح کرد: مسئله اشتغال با مصاحبه‌های متعدد حل نمی‌شود، بلکه همه باید برای رفع مشکلات موجود در امر اشتغال دست در دست هم دهیم و بر اساس نیاز پروژه‌ها نیروی ماهر تربیت کنیم.

انتهای پیام/صا20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول