اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت انجمن‌های ورزشی قم:

حریفان قم در موی‌تای قهرمانی کشور مشخص شدند

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت انجمن‌های ورزشی استان قم از مشخص شدن حریفان تیم موی‌تای قم در رقابت‌های قهرمانی کشور خبر داد.

حریفان قم در موی‌تای قهرمانی کشور مشخص شدند

سعید توکلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجمن موی‌تای فدراسیون انجمن‌های ورزشی کشورمان امسال برای نخستین بار مسابقات این رشته ورزشی به صورت منطقه‌ای در کشور برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به استعدادهای بسیار خوبی که این رشته ورزشی در نقاط مختلف کشور دارد و از جمله رشته‌های رزمی به شمار می‌رود، پیکارهای قهرمانی کشور می‌تواند استعدادهای این رشته را بارور کند.

رئیس هیئت انجمن‌های ورزشی استان قم افزود: این رشته پیش از این زیر مجموعه فدراسیون ورزش‌های رزمی بود و مقطعی به این فدراسیون واگذار شد اما بعد از چند بار انتقال بین دو فدراسیون سرانجام بار دیگر یکی از انجمن‌های زیر مجموعه فدراسیون انجمن‌های ورزشی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: موی‌تای در قم جایگاه بسیار خوبی دارد و هم‌اکنون شاهد هستیم که ورزشکاران پرتعدادی در این رشته ورزشی به صورت حرفه‌ای فعالیت کرده و می‌توانند موجب سرافرازی ورزش قم در میادین کشوری و برون مرزی شوند.

توکلی در ادامه به تعداد تیم‌های شرکت‌کننده در نخستین دوره رقابت‌های موی‌تای قهرمانی لیگ منطقه‌ای کشور اشاره کرد و بیان داشت: در این رقابت‌ها 32 تیم به نمایندگی از هیئت‌های استان‌های سراسر کشور با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

وی یادآور شد: تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها ابتدا مسابقات خود را در شش منطقه برگزار می‌کنند و سپس از هر منطقه تیم‌های برتر جواز حضور در مرحله نهایی رقابت‌های منطقه‌ای موی‌تای قهرمانی کشور را به دست خواهند آورد.

رئیس هیئت انجمن‌های ورزشی استان قم اضافه کرد: بر این اساس انجمن ورزشی استان‌های اردبیل، کردستان، خراسان رضوی، بوشهر، فارس و تهران میزبان رقابت‌های مرحله مقدماتی موی‌تای منطقه‌ای قهرمانی کشور خواهند بود.

وی ابراز داشت: ورزشکاران تیم موی‌تای استان قم در گروه دوم این رقابت‌ها که میزبان آن هیئت انجمن‌های ورزشی استان کردستان است با تیم‌های کرمانشاه، کردستان، ایلام و همدان هم‌گروه هستند و برای صعود با این رقبا باید به مبارزه بپردازند.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول